ACTE DE LLIURAMENT II BECA DE RECERCA A NOVA YORK 2017

Investigació
6 julio 2017

La III convocatòria de la Beca de Recerca a Nova York 2017, promoguda per la Fundació Arquia i la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando, es va tancar el 5 de maig de 2017, havent-se rebut un total de 35 de recerca. El dimecres 5 de juliol ha tingut lloc l'acte de lliurament de la beca a l'arquitecta Ángela Juarranz Serrano.

El jurat de la tercera edició de la beca de Nova York –format per Fernando de Terán (director de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando), Sol Candela Alcover (patrona de la Fundació Arquia), Juan Navarro Baldeweg (arquitecte, acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando) i Gerardo García-Ventosa (director de la Fundació Arquia)–, es va reunir el divendres 9 de juny de 2017 a la seu d'Arquia a Madrid.

Per unanimitat, el jurat va decidir concedir la Beca de Recerca a Nova York del 2017 al projecte The New York Factory. Laboratori d'estratègies arquitectòniques 1960-actualitat, d'Ángela Juarranz Serrano, arquitecta titulada a l'ETSAM. Així mateix, va triar com a suplent el projecte Leftovers. Exploring the byproducts of the grid, de l'arquitecta Marta López Marcos, i va atorgar les mencions següents: Habitar en l'era digital. Models col·laboratius per a la ciutat de Nova York, de l'arquitecta Lucía de Molina Benavides; D'Olivia Russell Sage a Jane Jacobs: dones a les xarxes internacionals de l'urbanisme, de l'arquitecta María Cristina García González; Arquitectura de l'experiència. Per una didàctica de l'espai, de l'arquitecta Queralt Garriga Gimeno; i John Cage, la no-música de la no-arquitectura, de l'arquitecte Miguel Guerra Mirón.

El projecte guanyador, The New York Factory. Laboratori d'estratègies arquitectòniques 1960-actualitat, d'Ángela Juarranz, forma part de la seva tesi doctoral Architectural Strategies in the Art and Technology Assembly after the Happening, una investigació teoricopràctica que neix de la confluència del treball creatiu i el progrés tecnològic al servei de la societat, i que en el cas novaiorquès, dibuixa un laboratori d'estratègies arquitectòniques d'evolució en el món contemporani.

L'arquitecta Ángela Juarranz ha recollit la beca de mà de Fernando de Terán, director de la Reial Acadèmia, i de Javier Navarro Martínez, president de la Fundació Arquia, en l'acte de lliurament celebrat a l'Acadèmia el dimecres 5 de juliol