arquia/tesis 43

Event in a World as Juxtaposition

Programmatic relationships, situations and reactions

Autor: Amadeu Santacana
Prefacio: Soriano, Federico, Pérez-Pla de Viu, Carlos (1954-), Urzáiz, Pedro (1954-), Eduardo Arroyo (Bilbao, 1964)
Director de la colección: Sosa Díaz-Saavedra, José Antonio (1957-)

Colección: arquia/tesis
Nº de la colección: 43
Tema: Arquitectura -- Proyectos, Arquitectura -- Tesis doctorales
Año de Edición: 2020
Idioma: Inglés
Ilustraciones: Planos y fotografías b/n y color
ISBN: 9788412174816
Signatura: FQ/TS/43(EN)

Event in a World as Juxtaposition

Phd Thesis, Second First Prize, 10th Biennial competition on PhD thesis on architecture, 2015

In this PhD thesis "Event in a World as Juxtaposition", ARCHITECTURAL PROGRAMME is concived as the material that governs architecture and connects our desires with the world we live in; in other words, programme has the power to produce a more active and more connected architecture. As such, this analysis delves deeper and questions the effects rather than the support- like at the cinema, where our attention is focused on the film as opposed to the screen. The crucial thing is to design events and occassions, occurrences and their relationships.

Amadeu Santacana
Fundación Arquia, October 2020. NEW. AVAILABLE from end of NOVEMBER 2020.

Índex:

- FOREWORD. A MEAL, TWO HOURS, AND THREE TOPICS IN ONE LONG TAKE by Eduardo Arroyo, Carlos Pérez-Pla, Federico Soriano, Pedro Urzáiz

1. PROGRAMME

1.1. PROGRAMME AND ARCHITECTURE

1.2. PROGRAMME AND ITS EXPANDED CONCEPT

2. REACTION

2.1. SPACES AND ACTIONS

2.2. SYNERGIES AND EFFECTS

3. SYNCHRONISATIONS

3.1. TIME AND SIMULTANEITY

3.2. COMBINATORIAL ANALYSIS AND FOUR-COLOUR PROCESS PRINTING

4. COMBINATIONS

4.1. MAGNETISMS AND FERTILITY

4.2. MALLARMÉ AND JUXTAPOSITIONS

5. GRAZING

5.1. GRAZING AND SITUATIONS

5.2. THE NO-MAN’S LAND AND APPROPRIATION

5.3. THE CHIMERA OF TOKYO AND THE AUTO REPAIR SHOP

WITH A BOWLING ALLEY

BIBLIOGRAPHY

ACKNOWLEDGEMENTS

Editorial Fundación Arquia. Editorial coordination: Yolanda Ortega Sanz (FQ), Design and layout: gráfica futura, Print: Artes gráficas Palermo

Amadeu Santacana

Amadeu Santacana (Barcelona, 1975) es arquitecto (2000) por la Escuela Técnica Superior de Arquitectura del Vallés, ETSAV‑UPC, doctor en arquitectura (2013) por la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Barcelona, ETSAB-UPC, y profesor lector Serra Hunter en el Departamento de Proyectos arquitectónicos de la ETSAV‑UPC.

Profesor visitante en la ETSAM-UPM (Madrid, 2011), y en la School of Architecture, Auburn University (Alabama, EE.UU., 2018-2019). Ha colaborado en las revistas Quaderns d’arquitectura i urbanisme (COAC) y Fisuras de cultura contemporánea y ha sido editor de Soriano & Palacios: Es pequeño, llueve dentro y hay hormigas (Barcelona: Actar, 2000), Cruzados: Nuevos territorios del diseño de vanguardia (Barcelona: Actar, 2003) y Créate, Eduardo Arroyo (Barcelona: Actar, 2014). Comisario de la exposición «Cruzados: Nuevos territorios del diseño de vanguardia» en el CCCB, Barcelona, «Diagramas» dentro del ciclo «Cambio climático» del Ministerio de la Vivienda en Madrid, y del «Evento P» de la Fundación COAM en Madrid.

Cofundador junto con Umberto Viotto de la oficina Nug arquitectos, desde donde se ha obtenido treinta premios y distinciones nacionales e internacionales, entre las que destaca la mención honorífica del nuevo museo Guggenheim en Helsinki y cinco premios AJAC (Jóvenes arquitectos de Cataluña).

No hay comentarios ni valoraciones para este producto.
¡Sé el primero en comentar y valorar!

Regístrate en la Fundación

Regístrate como usuario de la Fundación en los diferentes perfiles de usuario