Enquisa Arquia 2014. Novas tendencias: especialización e diversificación

enquisas
26 mayo 2015

A Enquisa Arquia 2014 realizada pola Fundación Arquia desvela unha incipiente tendencia entre profesionais e estudantes de arquitectura cara á especialización, a diversificación e a recuperación de actividades, ampliando os seus estudos ou colaborando con outros profesionais. Esta é unha das principais conclusións do estudo nacional que a fundación realiza periodicamente a arquitectos desde o ano 2003 e a estudantes de arquitectura desde o ano 1998.

Máis de 4.300 participantes contribuíron a crear este novo baremo do estado da profesión marcado polos efectos da crise económica. O 99% dos enquisados destaca o impacto negativo da conxuntura económica, poñendo a vista no futuro, nas posibilidades que expoñen a rehabilitación e a reorientación da súa carreira para explorar novas oportunidades.

A gran maioría dos estudantes destaca potenciais problemas á hora de acceder ao mercado laboral, pero expoñen solucións como a especialización a través de estudos de posgrao complementarios noutras áreas ou a procura de traballo no estranxeiro. Neste sentido, un 37% pensa en traballar fóra do territorio nacional como unha alternativa satisfactoria para exercer a profesión.

Respecto á formación que reciben, a maioría opina que a calidade do ensino da arquitectura en España é media-alta, como referentes teñen a figuras como Siza, Foster, Herzog & de Meuron, Campo Baeza ou Moneo, e queren viaxar maioritariamente a Estados Unidos e Xapón polo seu elevado interese arquitectónico.

Entre os colectivos de arquitectos obsérvanse importantes diferenzas en función da idade. Así, por exemplo, case todos os maiores de 35 anos están colexiados, e dous terzos destes exercen como profesionais liberais. Por baixo desa idade, a metade non está colexiada e só un de cada tres exerce como profesional liberal.

Hai consenso entre os enquisados en defender a profesión ao delimitar competencias e fomentar o seu papel na sociedade, afirmando a calidade como referente do seu bo facer profesional e impulsando a rehabilitación de vivendas e outros edificios. Respecto ás grandes tendencias que afectan á profesión, coinciden en que tenderán a formarse equipos interdisciplinarios e cobrará máis importancia o seu papel como profesional cun perfil polivalente.