Arlo profesionala / Deialdiak

arquia Bekak

2018ko Bekei buruz

Arquia Fundazioak hogeita lau bekatarako deialdia egiten du urtero, Espainiako eta Portugalgo Eskolako ikasle eta arkitekto gazteentzat. Beka horiek arkitekturari buruzko Europako hogei estudieotan praktika profesionalak egiteko dira, eta horien artean 3 Pritzker sari daude. Deialdi berean 2 beka ematen dira Estatu Batuetako estudioetan; Fundación Metrópolian 2; Royal Academyn beka 1; Administrazio Publikoan praktikak egiteko 6 beka, Garraio, Mugikortasun eta Hiri-agenda Ministerioan 3 eta Kanpo Arazoetako, Europar Batasuneko eta Lankidetzako Ministerioan 3; eta Ultzamako Campusean parte-hartzeko 2 matrikula-beka, Arquitectura y Sociedad Fundazioak antolatuta.

12 beka Arquia Fundazioak edizio bakoitzerako gonbidatutako epaimahai bakar batek proposatutako proiektu-lehiaketan saritutako hautagaientzat dira, eta gainerako bekak espediente akademikoa onena duten hautagaientzat. Praktikek 6 hilabete irauten dute eta Administrazio Publikoan, Fundación Metrópolian edo Estatu Batuetan egiten direnak beste 6 hilabetez luza daitezke. Matrikula bekak 2 astekoak izanen dira.

Beken helburua da hautagaiei aukera ematea beren prestakuntzan lortutako ezagutzak praktika profesionalen bidez osatzeko, eta eremu profesional eta akademikoak elkarrengana hurbiltzen laguntzea, onuradunek arkitektura-estudio kualifikatuak eta beste erakunde batzuk eskura ditzaten.

Halaber, programak Europa barruko mugikortasuna sustatzen du, garapen pertsonala aberasten duen faktore gisa ulertuta. Praktika, nahitaez, bekadunaren egoitzaren edo ikasten ari den autonomia erkidego batean ez dagoen arkitektura estudio batean eginen da.

Beken programa urtero egiten da 2000. urtetik, eta gaur egun XXII. deialdia egiten ari dira. Orain arte, 475 beka eman zaizkie Espainiako eta Portugalgo arkitektura-eskola guztietako ikasle eta arkitektoei.

Arkitektura Eskoletako ikasleek Arquia Fundazioak bekadunak hautatzea erabakitzen duen estudio profesionalak aukeratzen dituzte, 3 urtean behin Arquia Fundazioak on line egindako inkesten bidez praktika profesionalak egiteko.

Arquia Fundazioak 7.000 euroko (estatuko destinoak) eta 9.000 euroko (atzerriko destinoak) zuzkidura ekonomikoa ematen dio bekadunari. Gainera, praktikak egiteko joan-etorrien gastuak bere gain hartzen ditu, eta bekadunari estaldura ematen dio bidaiako laguntza-polizaren baldintzetan eta Gizarte Segurantzari egin beharreko ekarpenen arabera.

• FAQ 2021
  • Nork har dezake parte?

2020/2021 ikasturtean matrikulatutako ikasleek parte hartu ahal izango dute, baldin eta Espainiako edo Portugalgo arkitektura-eskolaren batean gutxienez arkitekto lanbidean aritzeko gaitzen duen titulua lortzeko behar diren kredituen %60 gainditu badute.
    Espainiako edo Portugalgo arkitektura-eskola batean arkitekto lanbidean aritzeko gaitzen duen titulua lortu duten arkitekto gazteek ere parte hartu ahal izango dute, edo titulua herrialde horietatik kanpo lortu eta horietako batean homologatu dutenek, 2020ko apirilaren 30aren ondoren.
    Aurreko deialdi batean Arquia Fundazioaren beka bat jaso duten hautagaiek ezin izanen dute beka eskuratu.
    Espainiako Arkitektura Eskolaren batean ERASMUS programaren bidez aldi baterako ikasten ari diren atzerriko unibertsitateetako ikasleek ezin izanen dute parte hartu.

Zein da inskripzio epea?

Urtarrilaren lehen astetik aurrera egin daiteke inskripzioa, 2021eko apirilaren 30eko 12:00ak arte (penintsulako Espainiako ordua), Arquia Fundazioaren web orriaren bidez fundacion.arquia.com/becas2021

Nola egin dezaket inskripzioa?

Beka-programan inskribatzeko, on line inskribatzeko sistema erabili behar da. Horretarako, FQ webguneko «2021. deialdian inskribatu» botoia sakatu behar da (deialdiak>bekak>2021 edizioa).

Zein dira parte-hartzeko modalitateak?

Parte-hartzeko 2 modu daude: LEHIAKETA ETA ESPEDIENTEA. Bi modalitateetan, hautatutako hautagaiek Arquia Fundazioak eskainitako edozein destino aukeratu ahal izango dute, betiere oinarri espezifikoetako eskakizunak betetzen badituzte.

Nola har dezaket parte?

Modalitate batean edo bietan parte har dezakezu, deialdi berean.

«Lehiaketaren» modalitatean parte-hartuz gero, modalitate horretarako laukia markatzen duenean inskribatuko da parte-hartzailea. Oinarrietan (2. eranskina) eskatutako dokumentazioa parte-hartzaile bakoitzaren «eremu pribatutik» bidaliko da.

«Espediente» modalitatean parte hartuz gero, modalitate horri dagokion laukitxoa markatu eta gainditutako irakasgaien batez bestekoak eskatzen diren bi laukiak bete ondoren inskribatuko da parte hartzailea. Lehiaketaren oinarrietako 1. eranskinean adierazitakoaren arabera, alde batetik, karreran gainditutako irakasgai guztiak (Proiektuen Sailekoak barne) kalkulatuko dira, eta, bestetik, Proiektuen Sailean gainditutako irakasgaiak bakarrik.

AEBetan, Metropoli Fundazioan, Royal Academyn, Administrazio Publikoan edo Campus Ultzaman praktikak egin ahal izateko, oinarrietan zehaztutako baldintzak betetzen dituzten interesdunek dagokien laukia hautatu beharko dute.

Administrazio Publikoaren bekak hitzarmena sinatzeari lotuta daude, eta beken esleipenaren emaitzak ez dira argitaratuko sinatu arte.

Nola esleitzen dira bekak?

Deialdia itxi ondoren, emaitzak argitaratu aurreko aurre-hautapen prozesua hasiko da.

Espedientea aukeran, modalitate honetan jasotako inskripzio kopuruaren arabera banatuko dira bekak, ikastetxeka. Ikastetxe edo zentro-talde bakoitzeko beka-kopurua zehaztu ondoren, ikasketak gainditutako irakasgaietan lortutako noten batez bestekoaren eta Proiektuetan gainditutako irakasgaietan lortutako noten batez bestekoaren arabera antolatuko dira eskabideak. Horrela, eskola edo eskola talde bakoitzerako kalifikaziorik onenak dituzten hautagaiak lehenetsiko dira.

Lehiaketa aukeran, hamabi bekak ikastetxe bakoitzean aurkeztutako lehiakide kopuruaren arabera banatuko dira. Eskola edo eskola talde bakoitzeko beka kopurua esleitu ondoren, epaimahaiak aurkeztutako proposamenak berrikusiko ditu eta hamar proposamen finalistak hautatuko ditu.

Lehiaketako modalitateko 12 hautagaiak, epaimahai bakarrak aurrehautatuak, eta gainerako hautagaiak espediente-modalitatearen arabera hautatu ondoren, inskripzioan bidalitako datuak egiaztatuko dira. Horretarako, espediente akademikoaren kopia bat eskatuko zaie ikasle parte-hartzaileei, onetsitako kredituak betetzen direla egiaztatzeko. (Espedientez hautatutako parte-hartzaileen kasuan, Proiektuen Saileko zein irakasgai diren adierazi beharko da).

Zein hurrenkeratan esleitu dira bekak espediente akademikoaren modalitatean?

Hautagai bakoitzak lehentasunezko ordena bat ezarriko du izena emateko formulario berean, eta gehienez ere 10 aukera izanen ditu. Lehentasunen zerrenda hori beken esleipen koadroan sartuko da. Zerrenda horrek, lehiaketako kalifikazioaren edo espedienteko oharraren arabera duen posizioarekin batera, behin-behinekoz zehaztuko du helburu estudioa edo erakundea. Metodo honen bidez, hautagaien eta arkitektura-estudioen edo jasotzen dituzten erakundeen gogobetetze-maila ahalik eta handiena bermatu nahi da. Hala ere, adierazi behar da destinoa hautatzeko horrela lortutako sailkapena ez dela loteslea hautagaiak esleitzeko prozesuan, eta ez duela nahitaez azken destinoa zehazten.

Nola aukeratzen dira helburu estudioak?

Datuak egiaztatu ondoren eta emaitzak argitaratu baino lehen, banan-banan jakinaraziko zaie beka lortu duten hautagaiei.
    Une horretatik aurrera, bekadunekiko komunikazioa, «eremu pribatuaren» bidez eta posta elektronikoz egiteaz gain, postaz edo telefonoz ere egin ahal izango da.
    Lehenik eta behin, Fundazioak 10 destinoko zentroetako lehentasunen zerrenda bat eskatuko die praktika profesionalak egiteko bekadun irabazleei. Irabazleek prestatutako informazioa prozesatu ondoren, Fundazioak esleitutako destino-zentroaren berri emango dio bekadun bakoitzari.

Noiz argitaratzen dira emaitzak?

Aurtengo uztailaren azken astean.

Praktika-hitzarmenik sinatzen da?

Bai, esleipena egin ondoren eta destinoko estudioan sartu aurretik, bekadunak praktiketarako hitzarmen bat sinatuko du Arquia Fundazioarekin. Zuzendariak sinatutako bi kopia bidaliko zaizkio eta hark sinatutako bat itzuli beharko du. Gainera, zure «eremu pribatuaren» bidez zure curriculum vitae-a bidali beharko duzu Fundazioak helburuko estudiora aurkez dezan.

Helburu estudioak bekaduna errefusatu al dezake?

Bai, helburu zentroek bekaduna ez onartzeko fakultatea dute, Fundazioak inolako kalte-ordainik eman gabe. Hautagai batek bere destinoari uko egiten badio edo destinoko zentroak onartzen ez badu, Arquia Fundazioak beka eman gabe uzteko eskubidea izanen du. Hala ere, arkitektura-estudioak edo erakundeak ez onartzeko eskubidea gauzatzeagatik esleitutako destinorik gabeko hautagaiak ahal den neurrian birkokatu ahal izateko, Arquia Fundazioak 10 egun naturaleko epe gehigarria jarriko du, eta epe horretan beste destino bat esleituko zaie hautagai horiei, esleipen-koadroan ezarritako ordenari jarraituz.

Nola ordaintzen zaie bekadunei?

Lehenik eta behin, bekadunak kontu korronte bat ireki beharko du Arquia Bancan eta Fundazioari zenbakiaren berri eman beharko dio. Kontu horretan eginen zaizkio praktikak egiten dituen aldiari dagozkion hileko sei diru-sarrerak.
    Lehen ordainketa bulegoak praktikaldiaren hasierako jakinarazpena jaso ondoren eginen da, eta ez aurreikusitako eguna baino 15 egun lehenago.
    Seigarren eta azken ordainketa egin ahal izateko, bekadunak destinoko zentroaren adostasun gutuna eman beharko dio Fundazioari. Gainera, galdetegi bat eta txosten bat aurkeztu beharko ditu .pdf formatuan, bere esperientzia azaltzeko, eta bere ‘eremu pribatutik’ eskuratu eta osatu ahal izango du. Agiri horiek jendaurrean jarriko dira, Fundazioaren web-orriaren bidez.
    Arquia Fundazioak matrikula gastuak ordainduko dizkio Arquitectura y Sociedad Fundazioari.
    Gainera, joan-etorrien gastuak ordainduko dira eta bidaiaren laguntza-polizaren gastuak ordainduko dira. Ordainketa guztiek indarrean dauden Gizarte-segurantzako eta PFEZko atxikipenak izanen dituzte.

Arquia Fundazioak Gizarte-segurantzari egingo dizkio ekarpenak?

Bai, dagokionaren arabera egingo du. Gainera, bekadunari bidaiako laguntzaren polizan adierazitako baldintzen estaldura emanen dio. Europako destinoetan erabiltzeko behar den Europako Osasun Txartela onuradunak eskatu beharko du.

Noiz egiten da beken «Entrega-ekitaldia»?

Beken «Entrega-ekitaldia» urrian egingo da, eta bekadun guztiek joan beharko dute. Ekitaldi horren esparruan, ibilbide arkitektonikoa egingo da aukeratutako hirian.

Noiz egin daitezke praktikak helburu estudioan?

Praktikak gauzatzeko eguna bekadunak eta kasuan kasuko destinoko zentroak adostu beharko dute. Arquia Fundazioak harremanetarako datuak emanen dizkio bekadunari. Bekadunak aldi baterako prest egon beharko du estudioan sartzeko beka esleitu eta 6 hilabeteko epean, hau da, 2022ko urtarrilaren 30a baino lehen sartu beharko du praktiketan, helburu estudio edo entitatearekin ados jarri ezean. Epe hori gainditzen ahalko da destinoko zentroa ados badago.

Zein da praktikaldia?

Europako eta Royal Academyko praktikaldia 6 hilabetekoa izango da. Fundación Metrópoli, Administrazio Publikoa eta Estatu Batuetako estudioetako beken kasuan, epe hori beste 6 hilabetez luzatuko da, ikastetxe horien irizpideaz. Campus Ultzamak bi aste irauten du udan.

Zein da bekaren diru-zuzkidura?

Praktikaldian, Arquia Fundazioak bekadunari 7.000 €-ko (estatuko destinoak) eta 9.000 €-ko (atzerriko destinoak) diru-zuzkidura emango dio. Fundación Metrópolian edo Administrazio Publikoan sei hilabeteko epea berritzen bada, bekadunari 7.000 euro gehiago emanen zaizkio.

Nork bilatzen du ostatua helburuko hirian?

Bekadunak ostatua bilatu beharko du helmugako hirian, garaiz, batez ere atzerriko hirietan (bi hilabete lehenago gutxienez).

Zer egin behar dut praktikak amaitutakoan?

Bekadunak destinoko zentroaren adostasun testu bat bidali beharko du Fundaziora, praktika guztiak betetzen direla ziurtatzeko. Aldi berean, bekadunak hitzarmenean adostutako galdetegia eta txostena bete beharko ditu, eta ‘eremu pribatuan’ eskuratu ahal izango du. Dokumentazio hori bidalitakoan, Fundazioak azken ordainketaren tramitazioa egingo du.
    Gainera, Fundazioaren web plataformaren hedabide berriak erabili ahal izateko, gomendagarria da etxe-egikera (mugikor motakoa) duen ikus-entzunezko bat ematea, praktiketan izandako esperientziaren kontakizunarekin.
    Bekadunak itzulerako txartelaren gastuen egiaztagiria bidali beharko dio Fundazioari, kostuaren gaineko adostasuna eman ondoren, Fundazioak ordainketa zehazteko behar diren tramiteak egin ditzan.

Erregistratu Fundazioan

Erregistratu Fundazioko erabiltzaile gisa, erabiltzaile-profil desberdinetan