Alor profesionala / Deialdiak

arquia / tesiak

• Lehiaketaren xedea
  • Arquia Fundazioaren helburua da arkitekturaren esparruan kultura-jarduerak eragin eta bultzatzea. Jarduera horien artean dago Arkia/tesiak bilduma, arkitekturari buruzko ezagutza ekar dezaketen doktore-tesiak editatu eta argitaratzera bideratua, betiere, egileek tesiak berrikusi eta egokitu eta gero. Arquia/tesiak bildumak, beraz, arkitekturari buruzko azterlanetan interesa duen jendeari bestela nekez eskura daitekeen material baliotsua jarri nahi du bere esku.

Bilduma horren argitalpen kopurua zabaldun eta abesrasteko asmoz, Arquia Fundazioak bi urtez behingo Lehiaketa antolatu du, argitaratu gabeko doktorego-tesiak hautatzeko.

• Parte-hartzaileak eta doktore-tesiak
  • 2019ko edizioaz geroztik, Arquia Fundazioak, bere pixkanakako nazioartekotze-prozesuan oinarrituta, Portugalerako deialdia ireki du, eta Deialdi Iberiko gisa ezarri da, Portugalgo arkitekto portugaldarren eta arkitektura-eskolen jarduera ikertzaileari balioa emateko.

Beraz, lehiaketan parte hartu ahal izango dute doktore arkitekto espainiar eta portugaldarrek, baldin eta munduko arkitekturako edozein eskolatan doktore-tesia irakurri badute, bai eta doktore-tesia Espainiako edo Portugalgo arkitekturako edozein eskolatan defendatu duten atzerriko arkitektoek ere.

Doktore-tesiek kalifikazio gorena lortu beharko dute (hau da, bikain cum laude, portugesez provado com distinção e louvor), eta argitaratu gabeak izan beharko dute, hau da, ez dira onartuko beste tesi-lehiaketa batzuetan saritu, aipatu edo hautatu diren tesiak, ez eta zati batean edo osorik edozein hizkuntza, formatu edo euskarri fisiko edo digitaletan argitaratu direnak ere. Ez dira sartzen aldizkari indexatuetan dauden artikulu zientifikoak, eremu akademikokoak, eskola batzuk eskatzen baitituzte ondorengo egiaztapenetarako.

Gehienez ere BI deialditan parte hartuko du doktore-tesi batek arquia/tesia bi urtez behingo lehiaketan. Elkarren segidako edo txandakako bi deialdi izan daitezke. Beraz, ez dira onartuko aurreko bi ediziotan edo gehiagotan aurkeztutako tesiak. Horrekin batera, ezin izango dute parte hartu aurreko arquia/tesien deialdietan parte hartu duten doktore-tesiek, aipamen bat jaso dutenek edo epaimahaiak argitaratzeko aukeratu, finalista edo gomendatu diren tesiek.

Hirigintza, lurraldearen antolamendua, paisaia, eskala handia eta abar dituzten doktore-tesiak. ikerketa-gai gisa, Manuel de Solà-Morales 2023 Europako Sarira aurkeztu behar dira. Sari horren bidez, gure bilduma arquia/tesian saritutako tesia argitaratu behar da. Beraz, deialdi honetan ez dira onartuko eremu edo diziplina arkitektoniko horretako tesiak.

• Dokumentazioa eta bidaltzea
  • Inskripzioa egin ondoren, hautagaiak eremu pribatuan sartu behar du erabiltzailea (posta elektronikoa) eta pasahitza sartuta, eta inskripzioa bukatu, pdf formatuan, DIN A4 formatuan (gehienez ere 2 Mb), honako informazio honekin:

• Laburpena doktore-tesiarena, gehienez 600 hitz, gaztelaniaz.
    • Edukien aurkibidea doktore-tesiarena.
    • Ohar biografikoa, gehienez 100 hitz, egilearen argazkiarekin.
    • 300 hitzeko txostena, tesia errebisatzeko, mozteko eta bilduma arquia/tesiaren ildo argitaletxeari egokitzeko prozesuari buruzkoa (izaera dibulgatzailea, gehienez 250.000 karaktere eta 250 irudi bereizmen onean, egile-eskubiderik gabe edo horien kudeaketarekin).
    • Dokumentu ofiziala (epaimahaiaren akta, doktore titulua, etab.) gehieneko kalifikazioa agertu eta egiaztatzen duena, tesian lortutakoa, (Bikain cum laude).
    • Ziurtagiria edo txostena, izurritea detektatzeko URKUND edo antzeko agente edo plataforma batek jaulki edo sortua, tesiak inolako plagiorik egiten ez duela baieztatzen duena eta, beraz, zitazioan edo parafrasian % 20 gainditzen ez duena. Erantzukizuneko aitorpen bat eransten ahalko da, baina txostena eskatuko da tesia hautatzen bada.

eta bete eskatzen diren nahitaezko eremu hauek:

• Tesiaren izenburua, laburpena gaztelaniaz, portugesez eta ingelesez (gehienez ere 600 hitz), tesiaren gaia, tesiaren zuzendaria, saila, irakurketa-data, epaimahaia eta irakurketa-zentroa, tesiaren kalifikazioa, etab. Tesia formatu digitalean dagoen unibertsitateko biltegirako lotura ere emango da.
    • Azaleko edo estalkiko irudia (jpg 760 x 524 pixel).
    • Tesiaren 3-5 irudi (jpg artxiboa).

Informazioa inskripzioak amaitzen diren egunera arte edita daiteke (ikus egutegia).
    Lehiaketaren bigarren fasean, hautatutako hautagaiei jatorrizko tesiaren ale bat eskatuko zaie, formatu digitalean (pdf) eta paperean, epaimahaiak balora dezan. Baita kalifikazioa justifikatzeko agiria eta beste frogagiri batzuk ere.

• Hizkuntza
  • Deialdian inskribatu eta parte hartzeko eskatzen den dokumentazioa gaztelaniaz aurkeztuko da. Tesi osoak, idazketako jatorrizko hizkuntzan, lehiaketaren bigarren fasean aurkezten ahalko dira, hautatzen diren tesietarako.

• Balorazio-irizpide orokorrak
  • Arkitekturaren eremuko ikerketa-kalitateari buruzko zenbait irizpide ezarri dira, aurkeztutako doktore-tesiek kontuan hartu beharrekoak:

• Doktore-tesiak jatorrizkoak eta argitaratu gabeak izango dira, bai lehiaketara aurkeztean (lehenago argitaratu gabea), bai gaian, egituran edota planteamenduan.
    • Doktore-tesiek jatorrizko iturrietako materiala izango dute, hala nola arkitektoen artxiboak, liburutegiak, ikerketa-zentroak, etab. naziokoak edo nazioartekoak; baita erreferentzia bibliografiko kontrastatuak ere. Beraz, ikertzaileak egonaldiak izango ditu zentro horietan.
    • Arquia Fundazioaren ildo argitaletxeari eta haren izaera dibulgatzaile eta sozialari egokituko zaizkio (ondare material eta inmaterialaren zabalkundea, izaera unibertsaleko gaiak, eskaera edo konpromezu soziala, etab.); baita nazioarteko interesa eta proiekzioa ere.
  • Egutegia
  • Inskribatzeko eta eskatutako agiriak onartzeko epea 2021eko otsailaren 1ean, astelehena, hasiko da eta 2021eko martxoaren 26an bukatuko da, ostirala, 12:00etan (eguerdia, Espainiako ordua).

Inskribatzeko epea 2021eko apirilaren 9ra arte luzatu da

1. Fasea: 2021eko apirilaren 6tik uztailaren 23ra. Epaimahaiko kide bakoitzak, aurkezten diren txostenen artean, gehienez ere lau ikerketa-lan aukeratuko ditu, lehiaketaren bigarren fasera joateko. 2021eko uztailaren amaieran, hautatutako tesien zerrenda argitaratuko da eta doktore-tesiaren ale osoa eskatuko zaie egileei, paperean eta formatu digitalean (pdf).

2. fasea: (abuztua)-irailaren -urria eta 2021eko azaroa. Hautatutako 16 doktore-tesi irakurri, berrikusi eta baloratuko dituzte epaimahaikideek.

Epaimahaiaren bilera eta lehiaketaren erabakia: 2021eko abendua. Urte bukaeran epaimahaiaren bilera eginen da lehiaketaren erabakia hartzeko eta saritutako tesiak argitaratu eta jakinarazteko.

• Epaimahaikideak
  • Lehendakaria

JESÚS APARICIO GUISADO

Doktorea, arkitektoa, katedraduna (CU), Proiektu Arkitektonikoen Saila, Madrilgo Arkitekturako Goi Eskola Teknikoa, Madrilgo Unibertsitate Politeknikoa, ETSAM, UPM
    (Berdinketa izanez gero ebazteko kalitatezko botoa)

Jesús Aparicio Guisado (Madril, 1960) arkitektoa doktorea da eta ETSAM Madrilgo Arkitekturako Goi Eskola Teknikoko Arkitektura Proiektuetako katedraduna. ETSAMeko arkitektoa, Columbiako Unibertsitateko Architecture masterra. Arkitekturara hurbiltzen da ikerketa, irakaskuntza eta praktika profesionalaren bidez, hau da, espazioaren batasuna osotasun gisa eraikiz. Doktoretza cum laude egin zuen ETSAMn, eta 2009tik Arkitektura-proiektuetan katedraduna da eskola berean.

MAGDA MÀRIA SERRANO

Arkitekturako doktorea, irakasle agregatua (irakasle kontratatu doktorea, PCD), Arkitektura-proiektuen Saila, Valléseko Arkitekturako Goi Eskola Teknikoa, Universitat Politècnica de Catalunya, ETSAB-ETSAV, UPC

Magda Mària Serrano (Bartzelona, 1961) arkitektoa da (1987) eta arkitekturako doktorea (1995) Universitat Politècnica de Catalunya-n. UPCko Proiektu Arkitektonikoen Departamentuko irakasle agregatua (2009-gaurkotasuna). 1999tik ari da irakasten. Graduko eta Unibertsitate Masterreko irakasgaiak koordinatzen ditu Vallès eta Bartzelonako Arkitektura Eskoletan. UPCko Arkitektura-proiektuak Doktoretza Batzordearen arduraduna (2018-gaurkotasuna) ETSAVren Ikasketa Planaren zuzendariordea izan da (2008-2011).

DANIEL RINCÓN DE LA VEGA

Arkitekto doktorea, patrono gisa eta Arquia Fundazioaren izenean

Daniel Rincónn de la Vega (Madril, 1977) arkitektoa da (2003), Sevillako Arkitekturako Goi Eskola Teknikoan; Arkitekto doktorea (2010), Sevillako Unibertsitatean, eta MBA (2019) enpresa-administrazioko masterra, ESADEn. Bere lan profesionala ikerketa eta kultur hedapenarekin uztartzen du. Nazioarteko estudioekin lan egiten du eta hainbat etxebizitza proiektutan parte hartu du.

ANA TOSTÕES

Arkitekturako doktorea, katedraduna (CU), Goi Mailako Institutu Teknikoa, Lisboako Unibertsitatea, Portugal. Nazioarteko Docomomoko lehendakaria

Ana Tostões (Lisboa, 1959) arkitektoa da (1982), Lisboako Arte Ederren Eskolako arkitektura-sailetik (ESBAL); arkitektura-doktorea da (1994) Artearen Historian, Lisboako Universidade Novan (UNL), eta kultura eta teknologian, arkitektura modernoan (IST-UL, 2003). Goi Mailako Institutu Teknikoko (IST) katedraduna da, Lisboako Unibertsitateko katedraduna, eta Arkitekturako Zientzia Kontseiluko zuzendaria. Bertan, Historia eta Arkitekturaren Teoria arloetan irakasten du. 2010az geroztik, Journal Editor docomomo International eta docomomo Journal Editorreko lehendakaria da.

Idazkaria (hitzarekin / botorik gabe)

SOL CANDELA ALCOVER

Arkitektoa, Arquia Fundazioko zuzendaria.

Sol Candela Alcover (Valentzia, 1961) arkitektoa da (1986), Valentziako Arkitekturako Goi Eskola Teknikoak emana. Emece2 arkitektura-estudioko bazkide sortzailea. 2019az geroztik, Arquia Fundazioko zuzendaria da, Valentziako Komunitateko Arkitektoen Elkargo Ofizialean aurretik zenbait kargu izan ondoren, Arquia Bancako kontseilu errektorea eta Arquia Fundazioko patronatua; arkitektura-kulturari eta arkitektura gizartera hurbiltzeari eskainitako ibilbidea finkatzen du.

• sariak
  • Epaimahaiak LEHEN SARIA eta BI AIPAMEN emango ditu. Saria Arquia Fundazioak saria jaso duen tesia argitaratu eta argitaratzeko hartutako konpromisoan datza, Arquia/tesiak bilduman.

Aipamen horietako batek ohorezko aipamena egin ahal izango dio Carles Martí Arísi (1948-2020, in memoriam); bera izan zen lehiaketaren idazkaria eta Arquia/tesiak eta la cimbraren bildumen zuzendaria. Aipamen berezi h ori arkitektura pentsatzen eta kritikatzen laguntzen duen tesiari emanen zaio, bai eta arkitektura-proiektuaren teoriari ere.

Sariari lotutako argitalpen-konpromisoa Arquia Fundazioaren egutegiak eta argitalpen-aurrekontuak baldintzatuko dute, bai eta tesiaren egileak Arquia Fundazioaren argitalpen-irizpideen eta Arquia/tesiak bilduma diseinatzeko eskuliburuaren arabera egin behar duen berregite-lanak ere.

Arquia Fundazioak ez du inolako argitalpen-konpromisorik «aipamena» lortu duten edo epaimahaiak argitaratzeko gomendatu dituen tesiekin.

Lehiaketa eman gabe utz daiteke. Lehiaketaren erabakia posta elektronikoz jakinaraziko zaie parte-hartzaileei eta apelaezina izanen da.

Arquia Fundazioaren Arkitekturako doktore-tesien bi urtez behingo lehiaketaren hamahirugarren deialdia Arquia Bankek babestu du.

Arquia Fundazioa
    2021eko urtarrila