Àrea Professional / Convocatòries

Beques 2011

Acte de lliurament

La jornada de celebració del lliurament de Beques 2011 va tenir lloc el dijous dia 27 d'octubre a la Sala d'Actes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de San Sebastián. Universitat del País Basc. A l'acte hi van participar l'arquitecte Fuensanta Nieto, jurat del concurs de Beques 2011 amb la conferència titulada “El museo como idea” i l'arquitecte Eduardo Arroyo jurat del concurs de Beques 2012, amb la presentació del tema. “¡Penitencia!”.

• Visualitza tota la galeria

Conferència jurat 2011

NIETO SOBEJANO

FUENSANTA NIETO i ENRIQUE SOBEJANO són Arquitectes titulats per l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Madrid i per la Universitat de Columbia de Nova York, EUA. Són professors de Projectes de l'Escola d'Arquitectura de la Universitat Europea de Madrid (UEM) i de la Universität der Künste de Berlín (UdK), respectivament, y socis fundadors de Nieto Sobejano Arquitectos, S.L.
Han estat conferenciants i/o professors visitants a diverses universitats i institucions espanyoles i internacionals
Van ser directors de la Revista ARQUITECTURA del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Madrid, (1986-91). Les seves obres i projectes s'han publicat a diverses publicacions espanyoles i internacionals i han format part de diferents exposicions..

PREMIS A OBRA CONSTRUÏDA
• Premis Aga Khan d'Arquitectura. Seu Institucional Madinat al Zahra. Córdoba. 2011
• Premi ECOLA 2011. Ampliació Museu de Moritzburg
• Premi Via d'Arquitectura por l'Excel·lència en l'Arquitectura Nacional i Internacional
• Premi de l'estructura d'acer d'Alemanya el 2011. Ampliació Museu de Moritzburg
• Premi Nike de la BDA (Bundes Deutscher Architekten). Ampliació Muse de Moritzburg. 2011
• The International Architecture Award. The Chicago Athenaeum, Museum of Architecture and Design. 2009
Ampliació del Museu de Moritzburg, Seu Institucional Madinat al Zahra, Córdoba i Palau de Congressos d'Aragó. Expo 2008.
• Premi Nacional de Conservació i Restauració de Béns Culturals. Museu Nac. Escultura Valladolid. 2007
• Premi d'Arquitectura dels socis d'Arquinfad. Barcelona. Museu Nacional d'Escultura de Valladolid. 2007
• Premi d'Arquitectura i Urbanisme Ajuntament de Madrid. “Oficinas y viviendas en la C/ Talavera, 4”. 2006
• Premi d'Arquitectura Ajuntament de Madrid 2000 “Edificio 18 VPO C/Sicilia”

Presentació tema 2012

EDUARDO ARROYO

Eduardo Arroyo va néixer a Bilbao el 1964 i es va graduar com a Arquitecte i Urbanista el 1988 per l'ETSAM de Madrid. Des de llavors ha sigut professor i conferenciant arreu del món. NO.MAD es funda a Amsterdam el 1989 i té la seva base a Madrid des del 1996. Premiat en múltiples ocasions el nostre treball ha estat publicat i exposat en diversos idiomes. Algunes de les nostres obres essencials inclouen l'Estadi de Lasesarre, la Casa Levene, la Guarderia de Sondika, la Plaça Desert, el Banc Aquia i la Casa Zafara-Uceda entre d'altres. El treball de la nostra oficina combina precisió, atzar i necessitat sempre buscant el desconegut.

Tema Concurs 2012

Tema: 'Penitencia’

En un moment delicat per la imatge social de la nostra professió, reflexionar sobre com ha arribat a ser partícip imprescindible del gran espoli immobiliari pot ser un bon avís per a tots aquells que s'hi volen incorporar. Som conscients del potencial de l'arquitectura per millorar el món i crear maneres diferents de ser-hi, i també som conscients del seu invers a mans malaltes per destrossar els nostres estils de vida i paisatges. Ara que ja coneixem la cadena de personatges implicats en l'esfondrament de la nostra economia i el "Gran Estafa" social, imaginem-nos una arquitectura contradictòria capaç d'activar el millor del paisatge i que serveixi alhora de lloc de penitència per als seus usuaris. Atònits davant la impunitat que demostren amb la justícia del nostre país, s'enviaran els implicats a un lloc que tingui una justícia més avançada i de clima extrem perquè reflexionin sobre els seus abusos.

Els 7 personatges:
Un alcalde
Un regidor d'urbanisme
Un arquitecte
Un promotor
Un banquer
Un jurat amb un prestigi reconegut
Un ciutadà especulador

El lloc:
Fiord de Longyearbyen a la illa de Svalbard (Noruega). 78º14'00.51"N 15º33'23.90"E

Les Condicions:
Viuran en "mini pisos" autosuficients, producte del seu malson especulador, que atenent a la peculiar idiosincràsia de cada personatge s'organitzin de manera totalment lliure i imaginativa.
La temporada de captiveri serà d'un any sencer, sis mesos de nit (Tª mitjana -10ºC) i sis mesos de dia (Tª mitjana 0ºC).
Els tancats han de poder contemplar el meravellós paisatge exterior però no el podran utilitzar, s'han de poder veure entre ells però no tocar, els han de poder veure els diversos tours organitzats d'aquells espanyols a qui van arruïnar.
S'entén que tots els serveis i subministraments necessaris es garanteixen des del poble més proper.

Tots els documents indicaran únicament i de manera clara el Lema.
La decisió del jurat serà inapel·lable.

No s'acceptaran propostes presentades mitjançant un altre medi que no sigui Internet o que s'hagin rebut una vegada s'hagi clausurat la convocatòria.
La presentació haurà de ser a títol individual. Per assegurar l'anonimat del participant vers el jurat, els arxius enviats hauran d'ometre les dades personals.
La Fundació es reserva el dret a reproduir o a exposar totalment o parcialment les propostes presentades al concurs.

Recorregut arquitectònic

El recorregut arquitectònic per la ciutat de Sant Sebastià es va realitzar el dimecres dia 26 d'octubre de 2011. Es va comptar amb la col·laboració, com a organitzador i guia, d'Ander Rodriguez Corta, exbecari de la Fundació a la convocatòria de 2009 i arquitecte titulat per l'Escola d'Arquitectura de Sant Sebastià.
  • Visualitza tota la galeria