Accediu a la descàrrega gratuïta d'algunes de les publicacions que la Fundació Arquia edita.

Accés a descàrregues gratuïtes

Descobriu els premiats de la XI Biennal Iberoamericana d'Arquitectura i Urbanisme celebrada a Asunción, Paraguai.

Visualitza el catàleg

Materia informada.

Autor: Ignacio Borrego

Col·lecció: arquia/tesis 42

Deformación, conformación y codificación: procedimientos de almacenamiento de información en la materia.

Fitxa de publicació

Estrategias y efectos de escala

Autor: Luis Suárez Mansilla

Col·lecció: Arquia/tesis 41

La publicació aborda l'estudi de l'escala com a concepte específicament arquitectònic i en certifica el valor instrumental dins del procés generador de l'arquitectura.
Més informació

Guía tecnológica del arquitecto perito. Todo lo que no es medir es opinar.

Aquest llibre està pensat com un manual pràctic de consulta i no com un llibre en sentit estricte. Tampoc es tracta d'una edició que ja sigui acabada, sinó que és un element viu que pot experimentar incorporacions i ampliacions.

Autor: Débora Serrano García

Col·lecció: arquia/e-temes 6

Manhattank - Depósitos de vida,

de Jorge Cobo Suspérregui, és un dels projectes guanyadors de la XX convocatòria arquia/beques.
Es basa en la metamorfosi i recuperació dels watertanks, elements icònics, ubicats en llocs singulars de Nova York
Conegueu la resta dels projectes guanyadors

Centre de documentació

NUNONINA, un cas d'èxit del Programa de Reactivació Professional, d'ARQUIA/SOCIAL per María Varona i Mónica Huang

Nunonina se centra a dissenyar panells únics amb característiques acústiques per a paret/sostre i elements tèxtils separadors d'espais fets amb matèries primeres d'elevada qualitat com la llana, el feltre, sedes i altres teixits, que es treballen a mà amb tècniques tradicionals en diferents fases de la seva execució. No es tracta d'elements tècnics acústics amb teixits industrials habituals, sinó que són peces personalitzades úniques que no només tindran una funció tècnica per millorar les condicions acústiques d'una sala davant del soroll ambient, sinó que a més tenen una vocació clarament ornamental i artística.
Més informació

TRIARQ, de Martina Almela Sena, Martín Ortolá Sabater i Ángela Almela Sena, proposta guanyadora del concurs Disseny d'una joguina per a nens hospitalitzats (edat de 7 a 14 anys) del programa ARQUIA/SOCIAL

La proposta fomenta el joc creatiu i possibilita tant el joc individual com col·lectiu. Les formes que pot adoptar el joc són tant geomètriques com orgàniques, de manera que ofereix una idea de l'arquitectura transversal i íntegra.

Liight, de Santiago Jiménez Cortés i Carlos Rosety, projecte guanyador de la III Beca d'emprenedoria social, fomenta la sostenibilitat i la responsabilitat a través de la ludificació.

Liight, de Santiago Jiménez Cortés i Carlos Rosety, com a guanyador pel seu gran potencial per contribuir a la conscienciació social a favor de la sostenibilitat i la responsabilitat amb els recursos. El jurat ha destacat, així mateix, que la idea de negoci presenta estratègies clares per al compromís i que l'equip promotor ha demostrat competències per dur a terme el projecte.

Més informació

CREAMUS ITALIA, de l'arquitectura a la intercultura.

Un altre cas d'èxit del programa de Reactivació Professional, d'ARQUIA/SOCIAL, per Laura Cremonesi. La proposta es basa en la recerca i gestió d'allotjament per a visitants i estudiants estrangers a la capital sevillana.
Més informació

NONAHI, d'Ezequiel Collantes Gabella i Andrea Díaz Rozas, proposta guanyadora del concurs Disseny d'una joguina per a nens hospitalitzats (edat de 3 a 7 anys) del programa ARQUIA/SOCIAL

Àrea cultural

Lina Bo Bardi
Poesía Precisa

El documental indaga a través de diferents entrevistes als seus col·laboradors més directes, en la trajectòria, la personalitat i els interessos de l'arquitecta italobrasilera.
Visualitza el documental

John Lautner
Espacio infinito

El documental és el retrat d'un arquitecte visionari marcat per la innovació i inspiració, batalles interminables amb codis de construcció.
Visualitza el documental

Loisaida, incubadora de urbanismos afectivodisidentes

de Natalia Matesanz Ventura, projecte guanyador de la V edició de la Beca d'investigació a Nova York.
La proposta, a mitges entre la vessant artística-experimental i la investigació productiva, explora les possibilitats de modificar l'espai físic i virtual de la ciutat mitjançant la participació de les comunitats locals, estudiant concretament el barri novaiorquès de Loisaida i la forma en què s'hi ha produït aquesta modificació com a pràctica social i activista.
Conegueu la resta dels projectes

Consideracions sobre l'obra de Rafael Moneo

El cicle de conferències «Consideracions sobre l'obra de Rafael Moneo», organitzat amb motiu de l'exposició «Rafael Moneo: una reflexió teòrica des de la professió. Materials d'arxiu (1961-2016)» al Museu Nacional Thyssen-Bornemisza l'any 2017; planteja un debat obert sobre el llegat i la vigència de l'obra de Rafael Moneo a través d'un conjunt de veus que pertanyen a diferents generacions i procedències.
Visualitza la publicació

Pequeñas grandes píldoras de arquitectura.

Aquests dies de tornada a l'escola són propicis per posar-se al dia en diferents aspectes, en definitiva, intentar alliberar les llistes de tasques que hem acumulat.
Ves al Blog

Àrea professional

arquetips

Los arquitectos son egocéntricos

Ves a la revista digital

blog

Piedras viejas, casa nueva.

Emilio Tuñón

Vés al blog FQ

Emprèn FQ

La inserció laboral per als arquitectes recentment graduats