Àrea cultural /

Mediateca

Sobre la mediateca

La Mediateca allotja una filmoteca especialitzada, amb més de 1.000 arxius audiovisuals, que s'erigeix com una plataforma única a Europa per a l'estudi, la difusió i la revaloració dels audiovisuals d'arquitectura, mitjançant la digitalització, preservació i exposició de fons audiovisuals existents, amb la qual cosa se'n facilita el registre i la custòdia.

La Mediateca alberga també una filmografia, que recull més de 4.000 registres d'audiovisuals existents tant en el fons propi com en els fons audiovisuals que custodien els col·legis oficials d'arquitectes i les escoles d'arquitectura de l'àmbit espanyol. Amb aquestes entitats, la Fundació Arquia acorda mitjançant convenis de col·laboració la digitalització d'una selecció dels seus fons perquè es puguin visualitzar en línia a la Filmoteca, així com el registre de tots els seus títols a la Filmografia, per tal de contribuir, així, a la preservació dels seus fons i a la promoció de la cultura i la investigació de l'arquitectura.

Fòrum Barcelona 2004. Diàlegs: Ciudad y ciudadanos del siglo XXI

Alberto Campo Baeza
Labor of Love

En un lloc de profunda calma on, després d'un dia de pluja i boira, una intensa llum es reflecteix en la quietud del mirall de les profundes aigües del majestuós riu Hudson

London

Patrick Keiller

Documental en què Patrick Keiller estudia el paisatge i la geografia econòmica britànica.
Visualitza la filmografia

La Torre del Gas en Barcelona

Taller Práctico Arquitectura y Cine ETSAB

Direcció Maria Mauti Direcció Curs Arquitectura i Cinema ETSAB: Antonio Pizza Partint de la base del curs Arquitectura i Cinema 2019

Lina Bo Bardi

Poesía Precisa

Resulta una de les veus més singulars de l'arquitectura del segle XX. Des de la seva condició d'arquitecta al Brasil, un país primer estranger i després apassionadament propi, Bo Bardi va saber adaptar la modernitat estètica apresa a la seva Itàlia natal al servei del públic.

Col·leccions

Cifras