Decisió del jurat de la XI Convocatòria Concurs biennal de tesis d'arquitectura arquia/tesis 2017

31 mayo 2018

El passat mes d'abril, el jurat de la XI convocatòria del concurs biennal de tesis d'arquitectura, presidit per Félix Solaguren-Beascoa, i compost per María José Aranguren, Carmen Espegel, Carlos García Vázquez, Laura Martínez de Guereñu, Naiara Montero, Juan Manuel Palerm, i José Antonio Sosa-Saavedra, director de la col·lecció arquia/tesis, actuant com a secretari (amb veu, sense vot), ha resolt atorgar els següents premis i mencions a les tesis:

1r premi: "Lo infra-leve:acciones y proyectos frágiles" d'Evelyn Alonso Rohner
2n premi: "Las casas de Arne Jacobsen. El patio y el pabellón" de Berta Bardí i Milà

Mencions
1a menció: "Ni lo uno, ni lo otro: posibilidad de lo neutro en arquitectura" de Silvia Colmenares Vilata
2a menció: "Asplund versus Lewerentz" d'Héctor Fernández-Elorza
3a menció: "El nadador de Cap Martín y otros cuentos de arquitectura" de Fernando Carrascal Calle
4a menció: "Cuerpo y casa: hacia el espacio doméstico contemporáneo (...)" de Gonzalo Pardo Díaz

Després de la preselecció de 26 tesis doctorals en primera fase, en la reunió del jurat van resultar finalistes 16 tesis, entre les quals es va deliberar per concedir els premis indicats més amunt. (Consulta l'acta de la decisió del concurs)
Segons s'estableix a les bases del concurs, la Fundación Arquia només té el compromís de publicar les dues tesis premiades (1r i 2n premi), atenent al calendari i pressupost editorial, i sempre que se'n constati el caràcter inèdit, i es gestionin els drets d'autor pertinents, tant del contingut escrit com del material gráfico.

Tots els participants d'aquesta segona fase rebran, de part de la Fundación Arquia, la notificació o el certificat respectius en el transcurs d'aquests dies.
Agraïm la participació, així com el gran interès que desperta cada any la convocatòria, i el gran nivell de les tesis presentades.

Fundación Arquia, maig de 2018