Àrea Professional / Convocatòries

Beques 2012

Acte de lliurament

La jornada de celebració del lliurament de Beques 2012 va tenir lloc el dijous dia 25 d'octubre de 2012 al Museu de Belles Arts de la ciutat de La Corunya dintre dels actes del Fòrum arquia/pròxima La Corunya 2012. Van participar a l'acte, l'arquitecte Eduardo Arroyo, jurat del concurs de Beques 2012, amb la conferència titulada “Incertidumbres” i l'arquitecte Juan Manuel Gallego, Jorreto jurat del concurs de Beques 2013, amb la presentació del tema. “La construcción y el lugar”.

• Visualitza tota la galeria

Conferència jurat 2012

EDUARDO ARROYO

Eduardo Arroyo va néixer a Bilbao el 1964 i es va graduar com a Arquitecte i Urbanista el 1988 per l'ETSAM de Madrid. Des de llavors ha sigut professor i conferenciant arreu del món. NO.MAD es funda a Amsterdam el 1989 i té la seva base a Madrid des del 1996. Premiat en múltiples ocasions el nostre treball ha estat publicat i exposat en diversos idiomes. Algunes de les nostres obres essencials inclouen l'Estadi de Lasesarre, la Casa Levene, la Guarderia de Sondika, la Plaça Desert, el Banc Aquia i la Casa Zafara-Uceda entre d'altres. El treball de la nostra oficina combina precisió, atzar i necessitat sempre buscant el desconegut.

Presentació tema 2013

JOSÉ MANUEL GALLEGO JORRETO

Ourense. Carballiño Desembre 1936
Des de 2002 Catedràtic del Departament de projectes arquitectònics i urbanisme de l'Escola Superior d'Arquitectura de la Universitat de La Corunya
Des de 1991 Professor tutor del projecte fi de carrera.
1987-2002 Professor Titular d'Urbanística I. 4t curs
1978-1986 Professor encarregat d'Urbanística I. 4t curs.
1966-1986 Arquitecte del Ministeri de l'Habitatge (per oposició) Arquitecte Cap dels Serveis Provincials d'Urbanisme de La Corunya.
1969-1970 Cours des Techniques d´Urbanisme. ASTEF. París. França
1963-1966 Treballa a l'estudi de l'arquitecte Alejandro de la Sota
1963 Arquitecte per l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Madrid.

Tema concurs 2013

Tema: 'La construcción y el lugar’

Es tracta de projectar a un parc públic tres construccions d'igual superfície però amb usos diferents. Els usos seran els següents:
1. Cafeteria – bar
2. Lavabos públics, quiosc per a la venda de diaris i zona d'espais de serveis.
3. Sala d'exposicions
L'exercici, tot i que és únic, es pot explicar en dues parts: La primera, és pensar un sistema constructiu, és a dir una construcció sense lloc.
Característiques:
Construcció sostenible, lleugera, reciclable en la mesura que sigui possible, fàcilment ampliable i desmuntable amb una certa facilitat. (Es tindrà cura de l'espessor dels tancaments, aïllaments, pes, assemblatges i transport) pot ser industrialitzada totalment o parcial.
El sistema ha de ser obert per permetre la seva personalització i adaptació.
La segona és la construcció del lloc que defineixen:
L'emplaçament és de lliure elecció, un parc triat pel concursant que ha de ser descrit i dibuixat per a la seva fàcil comprensió, fent explícita la seva topografia, orientacions i vegetació existent. Les construccions poden ser tres pavellons aïllats, enllaçats, adossats dos d'ells o formant un únic edifici. Tots seran de planta baixa.
En qualsevol cas es reflexionarà i es tindrà cura no només de la relació de cada espai projectat amb l'espai exterior sinó també de les relacions entre les construccions i la d'elles amb l'espai que generen. Explicant l'espai que defineixen, el lloc concret i específic que creen en el parc, fent explícit, el perquè de la seva forma, la seva construcció i els seus possibles usos.
Programa:
CAFETERIA – BAR superfície 100 m2 Cuina petita Lavabo privat Cambra de neteja i espai d'emmagatzematge. En la seva superfície no es comptabilitzen els voladissos que pot tenir l'edifici. Es permet que les taules ocupin la vora exterior del local.
SALA D'EXPOSICIONS: superfície 100 m2 Espai expositiu Magatzem i lavabo mínim.
LAVABOS PÚBLICS - INFORMACIÓ i INSTAL·LACIONS GENERALS - QUIOSC DE DIARIS Lavabos públics, 2 inodors (1 adaptat) tant femení com masculins Urinaris i lavabos (superfície total aproximada 25 m2 ) Magatzem. Cambra d'instal·lacions generals, cambra de superfície mínima per al personal. Quiosc: petit lavabo i magatzem. Superfície màxima 50 m2 S'entén que els lavabos són per al servei dels 3 usos creats.
Es reflexionarà i descriurà el clima, és a dir, l'atmosfera que es desitja crear a cada espai i la seva relació amb el parc i amb la llum.

Tots els documents indicaran únicament i de manera clara el Lema.
La decisió del jurat serà inapel·lable.

No s'acceptaran propostes presentades mitjançant un altre medi que no sigui Internet o que s'hagin rebut una vegada s'hagi clausurat la convocatòria.
La presentació haurà de ser a títol individual. Per assegurar l'anonimat del participant vers el jurat, els arxius enviats hauran d'ometre les dades personals.
La Fundació es reserva el dret a reproduir o a exposar totalment o parcialment les propostes presentades al concurs.

Recorregut arquitectònic

El recorregut arquitectònic per la ciutat de La Corunya es va realitzar el divendres 26 d'octubre de 2012, dins el marc dels actes del Fòrum arquia/pròxima a La Corunya 2012. Es va comptar amb la col·laboració, com a organitzador i guia, d'Alberto Feijó, exbecari de la Fundació en la convocatòria de 2007 i arquitecte titulat per l'Escola d'Arquitectura de La Corunya.
  • Visualitza tota la galeria