Àrea professional / Convocatòries

Beques 2018

arquia/becas convocatòria 2018

XIX CONVOCATÒRIA CONCURS ARQUIA/BECAS

24 beques per a la realització de pràctiques professionals en estudis europeus d'arquitectura
+
1 beca per a la realització de pràctiques de gestió cultural a la Fundación Arquia
+
3 beques per a la realització de pràctiques professionals a l'Administració pública, Ministeri de Foment, Direcció General d'Arquitectura, Habitatge i Sòl
+
2 beques per a la realització de pràctiques professionals a la Fundación Metrópoli

• Bases
  • La Fundación Arquia, atenent el valor formatiu que suposen el coneixement pràctic de la professió i la mobilitat geogràfica, convoca la XIX edició del concurs arquia/becas, per la qual concedeix 24 beques dirigides a estudiants en els últims anys de la carrera i a joves arquitectes recentment titulats, destinades a la realització de pràctiques professionals en estudis europeus d'arquitectura.

• Candidats
    • Podran optar a la beca aquells estudiants d'arquitectura i joves arquitectes amb nacionalitat espanyola, portuguesa o ciutadans amb permís de residència a Espanya o Portugal que, en la data de finalització del lliurament de sol·licituds, reuneixin els requisits següents:
      Estudiants
      a) Haver superat en alguna escola d'arquitectura d'Espanya o Portugal, com a mínim, el 60 % dels crèdits necessaris per obtenir el títol que els habilita per a l'exercici de la professió d'arquitecte.
      b) Estar matriculat en el curs 2017/2018 en alguna escola d'arquitectura d'Espanya o Portugal.
      Arquitectes
      Haver obtingut el títol que els habilita per a l'exercici de la professió d'arquitecte en una escola d'arquitectura d'Espanya o Portugal, o haver obtingut el títol fora d'aquests països i haver-lo homologat en algun d'aquests després del 30 d'abril de 2017.

• Destinacions. Estudis participants
    • Els estudis de destinació els van seleccionar estudiants d'escoles espanyoles d'arquitectura com els seus preferits per fer-hi pràctiques professionals, segons els resultats de la VII Enquesta en línia a estudiants d'arquitectura realitzada per la Fundación Arquia el 2017. L'actualització dels estudis de destinació es realitza cada tres anys a través d'una enquesta en línia.
      Els estudis participants en aquesta convocatòria, amb els quals la Fundación Arquia ha acordat l'admissió de becaris en règim de pràctiques, són els següents:

Barozzi Veiga

Rotterdam
      MVRDV

• Inscripció
  • La inscripció a la convocatòria només es pot fer en línia a través de la plataforma de la Fundación Arquia. Per poder iniciar la inscripció, aquells que no siguin usuaris d'FQ o encara no estiguin acreditats necessitaran disposar prèviament d'acreditació a la plataforma. Acreditació usuari FQ.

Un cop acreditats, podran accedir al formulari d'inscripció, mitjançant el botó Inscripció.

Un cop enviat el formulari amb la documentació requerida, el candidat rebrà un correu que li confirmarà que el formulari s'ha enviat correctament.

• Data límit d'inscripció
  • Dilluns 30 d'abril de 2018 a les 12 del migdia (hora peninsular espanyola).

• Data límit enviament documentació
  • Dilluns 30 d'abril de 2018 a les 12 del migdia (hora peninsular espanyola).

• Jurat
  • El jurat estarà compost per:

Eduardo Souto de Moura

Eduardo Souto de Moura neix a Porto (Portugal), el 25 de juliol de 1952.
    Es va llicenciar en arquitectura per l'Escola Superior de Belles Arts de Porto el 1980.
    Col·labora amb l'arquitecte Noé Dinis el 1974.
    Col·labora amb l'arquitecte Álvaro Siza Vieira de 1975 a 1979.
    Col·labora amb l'arquitecte Fernandes de Sá de 1979 a 1980.
    De 1981 a 1991 treballa com a professor assistent del curs d'Arquitectura a la FAUP.
    Inicia l'activitat com a professional liberal el 1980.
    Professor convidat a París-Belleville, Harvard, Dublín, Zuric, Lausanne i Mantova.
    Va rebre diversos premis i va participar en diversos seminaris i conferències a Portugal i a l'estranger. El 2011 rep el Premi Pritzker, el 2013 el Premi Wolf i el 2017 el Premi Piranesi.

• Tema concurs 2018
  • 'Dissenyar un Cabanon'

Cabanon de Le Corbusier, Roquebrune-Cap-Martin, França. Autor: Olivier Martin-Gambier.

Programa: el programa consisteix a dissenyar un cabanon per a un mateix, a qualsevol part del món, després de la lectura del llibre "Viaje a la vuelta de mi habitación" ("Viatge al voltant de la meva habitació"), de l'autor Xavier De Maistre. Existeixen diverses referències i experiències que formen part de la història, com ara: Le Corbusier (sud de França); Celine (Dinamarca); Heidegger (Selva Negra); Virginia Woolf (Anglaterra), etc.
    Les àrees han de ser mínimes, i no poden sobrepassar els 49 m2: 1 habitació, integrada o no en una sala, 1 bany i 1 petita cuina.

• Beca gestió cultural
  • La Fundación Arquia, atenent el valor formatiu que suposen el coneixement pràctic de la professió, convoca una beca per a estudiants d'arquitectura i joves arquitectes de les escoles d'arquitectura d'Espanya i Portugal, destinades a la realització de pràctiques de gestió cultural, no laborables, a la seu de la Fundación Arquia a Barcelona.

• Beques Ministeri de Foment
  • La Fundación Arquia, convoca, amb la col·laboració del Ministeri de Foment, Direcció General d'Arquitectura, Habitatge i Sòl, tres beques per a estudiants d'arquitectura i joves arquitectes destinades a la realització de pràctiques professionals a l'Administració Pública, Ministeri de Foment, Direcció General d'Arquitectura, Habitatge i Sòl.

• Beques Fundación Metrópoli
  • La Fundación Arquia ha acordat amb la Fundación Metrópoli l'admissió de dos arquitectes recentment titulats interessats en urbanisme, innovació i desenvolupament de la ciutat per realitzar pràctiques professionals a les seves instal·lacions de Madrid.