Àrea professional / Convocatòries

Emprenedoria arquitectura

Sobre les Beques Arquia d'emprenedoria en arquitectura

Antecedents

La inserció laboral per als arquitectes acabats de graduar és cada vegada més difícil a les empreses consolidades, ja que el model d'estudi tradicional està en crisi i, fins i tot, en els últims anys s'està replantejant l'essència mateixa de l'arquitectura.
Els arquitectes que desitgen muntar la seva pròpia empresa s'enfronten a grans barreres d'entrada, com la falta de suport de les entitats financeres, l'escassa formació per a l'emprenedoria i la inexistència de programes específics de suport a empreses emergents d'arquitectura.

Objectius

La Fundació Arquia, en col·laboració amb Factoría Cultural / Vivero de Industrias Creativas en Matadero Madrid, convoca una Beca d'emprenedoria i innovació destinada al desenvolupament d'un projecte de negoci en qualsevol dels camps de la professió d'arquitecte, per tal de fomentar i donar suport a la creació d'iniciatives empresarials i impulsar la innovació en els àmbits relacionats amb l'arquitectura per afavorir la creació de llocs de treball.

Descripció

La matrícula permet als arquitectes la possibilitat d'adaptar-se al futur gràcies a la formació i l'oportunitat d'explorar noves formes de treballar i d'entendre el seu ofici, en el marc d'una institució amb prestigi entre creadors i innovadors com és Factoría Cultural / Vivero de Industrias Creativas a Matadero Madrid, en la qual es podran beneficiar de l'ambient interdisciplinari i de col·laboració que existeix. El desenvolupament de la iniciativa empresarial es durà a terme en un entorn estimulant i experimental que fomenta l'aprenentatge personalitzat, l'intercanvi i el treball en xarxa en els diferents àmbits que conformen les indústries culturals i creatives.

Estructura

El programa s'estructura en convocatòries anuals, que mitjançant equips successius de jurat, seleccionen aquells projectes innovadors i viables, amb un potencial d'impacte en l'àmbit de l'arquitectura.
La publicació de la convocatòria, així com la selecció i l'adjudicació de la beca, es fa durant els dos primers trimestres de l'any. La beca a Factoría Cultural es desenvolupa durant sis mesos, coincidint amb el període d'incubació i de desenvolupament del projecte. Finalment, com a culminació del procés, durant els dos mesos següents a la finalització de la beca, es gestiona una campanya de micromecenatge per al finançament del projecte.

Registreu-vos a la Fundació

Registreu-vos com a usuari de la Fundació en els diferents perfils d'usuari