Àrea professional / Convocatòries

Emprenedoria arquitectura

I Convocatòria Beques en emprenedoria i innovació

Dues beques d'emprenedoria i innovació
a Factoría Cultural/Vivero de Industrias creativas a Matadero Madrid
  • Bases
  • La Fundación Arquia en col·laboració amb Factoría Cultural Matadero Madrid, posa en marxa el programa Beques Arquia en emprenedoria i innovació amb la finalitat de recolzar els arquitectes, fomentant la cultura d'emprenedoria i la iniciativa empresarial com a motor de creixement econòmic.

• Objecte
    • Es convoquen dues beques de matrícula en el viver d'indústries creatives Factoría Cultural a Matadero Madrid, de sis mesos de durada, dirigides a arquitectes titulats en una escola d'arquitectura del territori espanyol que desitgin crear la seva pròpia empresa en qualsevol dels àmbits relacionats amb la seva professió.

• Candidats
    • Arquitectes superiors titulats a qualsevol de les escoles tècniques superiors d'arquitectura del territori espanyol, arquitectes estrangers amb títol obtingut a Espanya i arquitectes amb títol obtingut fora del territori espanyol i convalidat a Espanya, amb una idea de negoci, independentment de la fase en què es trobi (preincubació, incubació o acceleració).

• Calendari
    • Obertura de la convocatòria: 16 març 2015
      Període d'inscripció: Del 16 de març al 22 de maig de 2015
      Resultats: 30 d'abril
      Incubació: desenvolupament dels projectes: De l'1 de maig al 1 de novembre de 2015
      Campanya de micromecenatge: de l'1 d'octubre al 30 de desembre de 2015

• Documentació i enviament
    • La documentació requerida es podrà enviar a través del formulari d'inscripció fins al mateix dia del tancament de la convocatòria (22 d'abril de 2015 - 12 del migdia).
      Més informació a les bases en PDF.

• Inscripció
  • Sarean soilik eman ahal izango da izena deialdian, Arquia Fundazioaren plataformaren bidez. Izena ematen hasteko, aldez aurretik, FQ sareko plataformaren ziurtagiria beharko da FQ erabiltzaile ez direnentzat edo oraindik ziurtatu gabe daudenentzat. FQ erabiltzailearen akreditazioa.

Akreditatu ostean, izena emateko inprimakian sartu ahal izango da, Izen ematea botoiaren bidez.

Inprimakia eta beharrezko dokumentazioa bidali ostean, hautagaiak mezu bat jasoko du dokumentuak ongi bidali direla berretsiz.

• Data límit d'inscripció i enviament de documentació
  • 16 d'abril de 2015 a les 12 del migdia

22 d'abril de 2015 a les 12 del migdia
  • Criteris de valoració
  • Ser una idea innovadora i que aporti un nou enfocament de treball

Potencial d'impacte. Ha de contribuir de manera significativa en l'àmbit de l'arquitectura.

Viabilitat, el projecte ha de tenir objectius clars i realistes, una planificació estudiada i pressupost detallat.

Capacitat, el sol·licitant ha de tenir unes qualificacions i coneixements sòlids, ha de demostrar capacitat per dur a terme el projecte amb èxit.

• Criteris d'avaluació
  • El jurat valorarà les sol·licituds tenint en compte els següents criteris:

Currículum acadèmic i professional del sol·licitant

Memòria del projecte proposat per a la beca

• Dotació
  • La beca inclou els serveis de formació i mentoria en les diverses àrees relacionades amb l'emprenedoria, un pla d'empresa personalitzat, 100 Mb d'Internet simètric i l'assessorament legal, comptable i de comunicació.

A part dels serveis i recursos de Factoría Cultural, la Fundació Arquia posa a la disposició dels arquitectes becats dos assessors de reconegut prestigi en l'àmbit de la gestió del desenvolupament professional en l'arquitectura, que tutoritzaran el projecte mitjançant sessions presencials i en línia.

La Fundació Arquia assumirà les despeses del viatge de desplaçament a Madrid (un únic bitllet d'anada i tornada amb avió, tren o vehicle), proporcionarà cobertura en els termes de la pòlissa d'assistència en viatge contractada a través de la corredoria Arquiseguros i farà les aportacions a la Seguretat Social, segons correspongui.

La Fundació Arquia abonarà directament l'import de la matrícula de la beca a Factoría Cultural. En cas que l'emprenedor becat desitgi treballar amb un equip d'una, dues o més persones, es facturaria a l'interessat les quantitats següents:
    • Import per la 2ª persona 87,50 € + IVA (bonificació del 75 %)
    • Import per la 3ª persona 175 € + IVA (bonificació del 50 %)
  • Factoría Cutural_Vivero de industrias creativas
  • Factoría Cultural / Vivero de Industrias Creativas, és un espai per a la creació i el desenvolupament d'iniciatives empresarials en els diferents àmbits de les arts, la comunicació i les noves tecnologies, tots ells inclosos entre les indústries culturals i creatives. Factoría Cultural també es dirigeix a entitats i associacions sense ànim de lucre que desenvolupin la seva activitat en aquest sector.

És un viver que neix per fomentar i fer realitat projectes innovadors i sostenibles en un entorn de treball agradable, humà, obert, dinàmic, orientat a l'usuari i que afavoreixi el treball en xarxa, que acull i recolza emprenedors que desitgin fer realitat una idea o projecte creatius.

Factoría Cultural aspira a crear un ecosistema que faciliti a l'emprenedor resident l'accés als recursos, els serveis i la formació necessaris per desenvolupar la seva idea o projecte en condicions idònies.

En aquest sentit, vol convertir-se en un referent, en l'àmbit nacional i internacional, en el món dels vivers i acceleradores especialitzats en les indústries culturals i creatives.

Becaris

Els becaris corresponents a la convocatòria 2015, són:

Becaris

ESTHER RODRIGUEZ RAMOS

E.T.S. A - Madrid - UPM
MADRID, ESPANYA

MyStreetBook SISTEMA INTERACTIVO PARA LA CONEXIÓN DE LA ARQUITECTURA Y EL URBANISMO CON LA SOCIEDAD

Salvador García Ochoa
E.S. A - Univ. Cardenal Herrera CEU