Àrea professional / Convocatòries

arquia Tesis

Quant a arquia / tesis

ANTECEDENTS

El concurs biennal de tesis doctorals que la Fundació Arquia celebra cada dos anys es va convocar per primera vegada el 1997 segons la proposta de Carles Martí Arís, qui n'ha estat el director des d'aleshores i fins a la IX convocatòria. Fins avui s'han realitzat 10 convocatòries: 1997, 1999, 2001, 2003, 2005, 2007, 2009, 2011, 2013 i 2015.

Jurats

El jurat el proposa el director de la col·lecció arquia/tesis i el ratifica el Patronat de la Fundació Arquia. Està format per un president, dos vocals i un patró representant de la Fundació Arquia. Des de la primera fins a la novena convocatòria, el director ha estat Carles Martí Aris, i ha actuat com a secretari, amb veu però sense vot. A partir de la desena convocatòria 2015, el director de la col·lecció és José Antonio Sosa-Saavedra.

OBJECTIUS

Té com a objectiu accedir a les tesis més rellevants que s'hagin realitzat a les escoles d'arquitectes per publicar-les i, d'aquesta manera, posar a l'abast del públic interessat en els estudis sobre arquitectura un valuós material que, d'una altra manera, resultaria difícil de consultar. Per aquest motiu, la Fundació Arquia va crear la col·lecció arquia/tesis, que fins al moment ha editat 39 tesis, totes premiades o amb esment.

PROCEDIMENT

Convocatòria

El programa convoca biennalment a participar en el concurs a aquells arquitectes espanyols que hagin llegit la seva tesi doctoral a qualsevol escola o facultat d'arquitectura del món, així com a aquells arquitectes estrangers que hagin llegit la tesi doctoral en qualsevol escola d'arquitectura espanyola.

Inscripció

A partir de la 8ª convocatòria l'any 2011, la inscripció es realitza a través del sistema d'inscripció en línia, mitjançant la formalització del formulari habilitat a l'efecte.

Selecció de tesis

A principis del tercer quadrimestre, el jurat dóna a conèixer la selecció d'aquells treballs que passen a la segona fase del concurs. La Fundació Arquia, a través d'un correu electrònic, sol·licita els originals de les tesis preseleccionades als seus autors.

Premis

El jurat podrà concedir un màxim de dos premis i quatre mencions. Els premis consisteixen en el compromís d'edició de les tesis per part de la Fundació Arquia.
El compromís d'edició està condicionat pel treball de reelaboració necessari, que haurà d'efectuar l'autor de la tesi premiada, d'acord amb els criteris editorials de la Fundació Arquia.
Les tesis que obtinguin una "menció" tindran una consideració preferent en els plans editorials de la Fundació Arquia. El concurs es podrà declarar desert.
La decisió del concurs es comunica als participants per correu electrònic i és inapel·lable.

Registreu-vos a la Fundació

Registreu-vos com a usuari de la Fundació en els diferents perfils d'usuari