Àrea professional / Convocatòries

arquia/tesis

Concurs biennal de Tesis d'arquitectura per seleccionar tesis doctorals inèdites per a la seva posterior publicació en una de les col·leccions editades per la Fundació Arquia. Convocatòries fetes: 1997, 1999, 2001, 2003, 2005, 2007, 2009 i 2011.

• Bases de participació
    • Objecte del concurs
    • L'objectiu de la Fundació Arquia és promoure i fomentar activitats en l'àmbit de l'Arquitectura. Dins d'aquestes activitats trobem la col·lecció arquia/tesis, que està orientada a la publicació de tesis doctorals d'Arquitectura rellevants per la seva aportació al coneixement arquitectònic un cop han estat revisades i adaptades pels seus respectius autors. La col·lecció arquia/tesis vol, doncs, posar a l'abast del públic interessat en els estudis sobre arquitectura un valuós material al qual seria complicat accedir de cap altra manera.

Per incrementar el fons editorial d'aquesta col·lecció, la Fundació Arquia convoca un concurs biennal orientat a la selecció de tesis doctorals inèdites.

• Concursants
    • En aquest concurs hi podran participar tant aquells arquitectes espanyols que hagin llegit la seva tesi doctoral a qualsevol escola o facultat d'Arquitectura del món, com els arquitectes estrangers que hagin llegit la seva tesi doctoral a qualsevol escola d'Arquitectura espanyola.

• Documentació sol·licitada
    • A la primera fase del concurs, els concursants hauran de presentar el resum de la tesi i un dossier de com a màxim vint pàgines escrit en llengua castellana on consti: l'índex de la tesi, un resum del seu contingut, i una breu explicació dels processos de reelaboració que l'autor considera necessaris per poder adaptar la tesi a la línia editorial de la col·lecció arquia/tesis de la Fundació Arquia.

• Composició del jurat
    • El jurat estarà compost per:
      Xavier Monteys Roig (President): Catedràtic de Projectes Arquitectònics de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona.
      Luís Martínez Santa–María: Professor de Projectes Arquitectònics de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Madrid.
      María Melgarejo Belenguer: Professora de Projectes de l'Escola d'Art i Disseny de València.
      Carlos Gómez Agustí: com a Patró i representació de la Fundació Arquia.

Farà de secretari, amb veu però sense vot, el director de la col·lecció arquia/tesis, Carlos Martí Arís, Professor titular de Projectes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectes de Barcelona.

• Calendari
    • El termini d'admissió de la documentació sol·licitada començarà el dia 11 d'abril del 2013 i acabarà el 12 de juny del 2013.

Cada membre del jurat escollirà entre els dossiers presentats un màxim de cinc treballs que passaran a la fase final del concurs.

La primera setmana se setembre del 2013 es demanarà als concursants que passin a la fase final un exemplar complet del treball de la tesi.

Durant la primera setmana de desembre es durà a terme la reunió del jurat per obtenir la decisió del concurs. Aquesta decisió es publicarà la segona quinzena de desembre del 2013.

• premis
    • El jurat podrà concedir un màxim de dos premis i quatre mencions. Els premis són el compromís d'edició de les tesis per part de la Fundació Arquia.

El compromís d'edició estarà condicionat per la feina necessària de reelaboració, que l'haurà de fer l'autor de la tesi d'acord amb els criteris editorials de la Fundació Arquia.

Les tesis que obtinguin "menció", tindran una consideració preferent en els plans editorials de la Fundació Arquia.

El concurs es podrà declarar desert. Els concursants rebran la decisió del concurs per correu electrònic, i serà inapel·lable.

• Procediment d'alta al registre
    • Procés d'alta i inscripció al Concurs Tesis per a nou usuari de la Plataforma:

• Si encara no ets usuari de la Plataforma de la Fundació, has d'inscriure't al concurs Tesis fent clic a l'enllaç "">Inscripció IX concurs biennal" o al botó ">"Registrar-se" de la part inferior esquerra del menú.
      • Rebràs un correu electrònic assegurant que s'ha rebut la teva sol·licitud d'inscripció que serà validada manualment per la Fundació. Hauràs d'esperar a rebre un segon correu electrònic que confirmi la teva participació en el concurs.
      • Des d'aquell moment podràs accedir a la teva àrea privada quan iniciïs la sessió a la plataforma introduint l'usuari (correu electrònic) i contrasenya que has indicat abans durant la inscripció.
      • Des de l'àrea privada hauràs de donar d'alta la tesi amb la qual participaràs en el concurs automàticament.

Procés d'alta i inscripció al Concurs Tesis per a usuari de la Plataforma que no ha participat en Tesis 2011:

• Si ets un usuari registrat a la Plataforma però no has participat en el concurs Tesis 2011, has d'iniciar la sessió a la plataforma introduint l'usuari (correu electrònic) i la contrasenya.
      • Després t'hauràs d'inscriure al concurs Tesis 2013 fent clic a l'enllaç "Registrar-se a arquia/tesis".

Procés d'inscripció per a usuari que ja ha participat en Tesis 2011:

• Hauràs d'accedir a la teva àrea privada amb l'usuari (correu electrònic) i contrasenya amb els que et vas registrar en el seu moment i fer clic al botó "participar en concurs 2013"

La novena convocatòria del Concurs Biennal de Tesis doctorals d'Arquitectura de la Fundació ha estat possible gràcies al finançament obtingut del Fons d'Educació i Promoció d'Arquia Caixa d'Enginyers.

Fundació Arquia
      Abril 2013