Àrea professional / Convocatòries

arquia/tesis

Concurs biennal de Tesis d'arquitectura per seleccionar tesis doctorals inèdites per a la seva posterior publicació en una de les col·leccions editades per la Fundació Arquia. Convocatòries fetes: 1997, 1999, 2001, 2003, 2005, 2007, 2009 i 2011.

• Bases de participació
    • Objecte del concurs
    • La Fundació Arquia té per objecte promoure i fomentar activitats culturals en el camp de l'arquitectura. Entre aquestes activitats es troba la col·lecció arquia / tesi, orientada a la publicació de tesis doctorals d'arquitectura rellevants per la seva aportació al coneixement arquitectònic, un cop revisades i adaptades pels seus autors respectius. La col·lecció arquia/tesis pretén, d'aquesta manera, posar a l'abast del públic interessat en els estudis sobre arquitectura un valuós material que, d'una altra manera, seria difícilment consultable.

Amb el propòsit d'incrementar el fons editorial d'aquesta col·lecció, la Fundació Arquia convoca un concurs biennal orientat a la selecció de tesis doctorals inèdites.

• Concursants
    • Podran participar en el concurs aquells arquitectes espanyols que hagin llegit la seva tesi doctoral en qualsevol escola o facultat d'arquitectura del món, així com aquells arquitectes estrangers que hagin llegit la tesi doctoral en qualsevol escola d'arquitectura espanyola.

• Documentació sol·licitada
    • A la primera fase del concurs, els concursants hauran de presentar el resum de la tesi i un dossier d'un màxim de vint pàgines i escrit en llengua castellana contenint l'índex de la tesi, el resum del contingut de la mateixa i una breu explicació de les operacions que l'autor considera necessàries per que la tesi pugui ser convertida en llibre.

• Composició del jurat
    • El jurat estarà compost per:
      José Manuel López—Peláez (President): catedràtic de Projectes Arquitectònics de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Madrid.
      Elisa Valero Ramos: professora titular de Projectes Arquitectònics de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Granada.
      Cristina Gastón Guirao: professora lectora de Projectes Arquitectònics de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona.
      Emilio Tuñón Álvarez, com a patró i en representació de la Fundació Arquia.

Actuarà de secretari, amb veu però sense vot, el director de la col·lecció arquia/tesi, Carlos Martí Arís, professor titular de Projectes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectes de Barcelona.

• Calendari
    • El termini d'admissió de la documentació sol·licitada s'iniciarà l'11 d'abril de 2011 i finalitzarà el 8 de juny de 2011.

Cada membre del jurat seleccionarà entre els dossiers presentats un màxim de quatre treballs per accedir a la fase final del concurs.

La primera setmana de setembre de 2011, es demanarà als concursants que passin a aquesta fase final un exemplar complet del treball de tesi.

Durant la primera setmana de desembre tindrà lloc la reunió del jurat per a procedir a la decisió del concurs. Aquesta decisió es farà pública la segona quinzena de desembre de 2011.

• premis
    • El jurat podrà concedir un màxim de dos premis i quatre mencions. Els premis consisteixen en el compromís d'edició de les tesis per part de la Fundació Arquia.

El compromís d'edició estarà condicionat pel necessari treball de reelaboració, que haurà d'efectuar l'autor de la tesi d'acord amb els criteris editorials de la Fundació Arquia.

Les tesis que obtinguin “menció”, tindran una consideració preferent en els plans editorials de la Fundació Arquia.

El concurs podrà ser declarat desert. Els concursants rebran la decisió del concurs per correu electrònic, i serà inapel·lable.

• Procediment d'alta al registre
    • Per inscriure's, el participant s'ha de preinscriure completant el formulari al que es pot accedir des de l'opció Registrar-se situada a la part inferior del menú lateral esquerre i prement l'opció Alta d'arquitecte.

El procediment d'alta és el següent:

• Sol·licitud de registre: per a sol·licitar l'alta en el registre s'ha d'emplenar el formulari habilitat a tals efectes des de les opcions consecutives Registrar-se y Alta d'arquitecte i després de prémer el botó Enviar.
      • Confirmació d'inscripció: un cop presentada la sol·licitud d'inscripció, apareixerà a la pantalla un resum de les dades d'inscripció facilitades per l'arquitecte, que haurà de ser acceptada prement el botó de nou Enviar.
      • Recepció a l'adreça electrònica facilitada pel participant, en un breu període de temps i prèvia validació de les dades per part de la Fundació, d'un missatge confirmant que està inscrit en el «Concurs arquia/tesis» i que pot participar en la nova convocatòria del Concurs Biennal de Tesi d'Arquitectura.
        La sol·licitud d'alta implicarà l'acceptació sense reserves de les condicions d'ús.
      • Enviament dels arxius requerits a través de Àrea privada facilitada a l'usuari.
        La participació en la nova convocatòria es farà quan s'enviïn aquests fitxers Per fer l'enviament, el participant haurà d'accedir a la seva Àrea Privada des de la pàgina web www.arquia.es/concursotesis a través del nom d'usuari (adreça electrònica) i la contrasenya que ell pròpiament va facilitar en el formulari, introduint-los en la part habilitada a aquest efecte en el menú lateral esquerre.

La vuitena convocatòria del Concurs Biennal de Tesis doctorals d'Arquitectura de la Fundació ha estat possible gràcies al finançament obtingut del Fons d'Educació i Promoció de Arquia Caixa d'Enginyers.

Fundació Arquia
      abril 2011