Àrea professional / Xarxa FQ

Registre DOCOMOMO

DOCOMOMO (Documentación y Conservación de la arquitectura y el urbanismo del Movimiento Moderno) és una organització internacional creada el 1990 amb el principal objectiu d'inventariar, divulgar i protegir el patrimoni arquitectònic modern del segle XX. Per fer-ho, ha configurat una estratègia geogràfica de la qual ha derivat la creació de la Fundación DOCOMOMO Ibèric l'any 1993, amb seu a Barcelona, que coordina la consecució d'aquests objectius generals aplicats a Espanya i Portugal, amb la col·laboració de col·legis d'arquitectes, instituts de patrimoni i altres institucions dedicades a la difusió de l'arquitectura com la Fundació Arquia.

El Registre DOCOMOMO Ibèric

Des del 1993, la Fundació Docomomo Ibèric ha dut a terme un projecte ambiciós: la detecció dels elements més destacats del patrimoni arquitectònic modern del segle XX. Fruit d'aquest treball són els registres Docomomo Ibèric, dedicats a la indústria, l'habitatge i els equipaments, que agrupen 1.144 obres fetes entre el 1625 i el 1965 i que s'han documentat de manera exhaustiva. A través d'aquest espai web de la plataforma FQ, es poden consultar les obres incloses en el registre Docomomo Ibèric, que complementen la informació disponible en la mateixa base de dades de la Fundació Docomomo Ibèric.

Galeria

La galeria de realitzacions, que mostra una selecció aleatòria dels edificis inclosos en el registre Docomomo Ibèric. Cada vegada que s'accedeix o s'actualitza la pàgina web, la galeria s'actualitza i mostra una nova selecció.

Cercador de realitzacions

El cercador de realitzacions, que permet fer cerques entre els edificis inclosos en el registre Docomomo Ibèric, filtrades segons la denominació de l'edifici, tant original com actual, l'ús original, l'autoria i la localització.

Geolocalitzador i itineraris

Les realitzacions del registre Docomomo estan geolocalitzades, cosa que permet que l'usuari les incorpori als itineraris personalitzats que vulgui crear a partir dels edificis.

Registreu-vos a la Fundació

Registreu-vos com a usuari de la Fundació en els diferents perfils d'usuari