Área Profesional / Convocatorias

Bolsas 2011

Acto de entrega

A xornada de celebración da entrega de Bolsas 2011 tivo lugar o xoves día 27 de outubro no Salón de Actos da Escola Técnica Superior de Arquitectura de San Sebastián, Universidade do País Vasco. Participaron no acto, a arquitecta Fuensanta Nieto, xurado do concurso de Bolsas 2011 coa conferencia titulada “El museo como idea” e o arquitecto Eduardo Arroyo xurado do concurso de Bolsas 2012, coa presentación do tema. “¡Penitencia!”.

• Ver toda a galería

Conferencia xurado 2011

NIETO SOBEJANO

FUENSANTA NIETO e ENRIQUE SOBEJANO son arquitectos titulados pola Escola Técnica Superior de Arquitectura de Madrid e pola Universidade de Columbia de Nova York, USA. Son profesores de Proxectos da Escola de Arquitectura da Universidade Europea de Madrid (UEM) e da Universität der Künste de Berlin (UdK), respectivamente, e socios fundadores de Nieto Sobejano Arquitectos, S.L.
Foron relatores e/ou profesores visitantes en diversas universidades e institucións españolas e internacionais.
Foron directores da Revista ARQUITECTURA do Colexio Oficial de Arquitectos de Madrid, (1986-91). As súas obras e proxectos foron publicados en diversas publicacións españolas e internacionais e formaron parte de distintas exposicións.

PREMIOS A OBRA CONSTRUÍDA
• Premios Aga Khan de Arquitectura. Sede Institucional Madinat al Zahra. Córdoba. 2011
• Premio ECOLA 2011. Ampliación Museo de Moritzburg
• Premio Vía de Arquitectura pola Excelencia na Arquitectura Nacional e Internacional
• Premio da estrutura de aceiro de Alemaña en 2011. Ampliación Museo de Moritzburg
• Premio Nike da BDA (Bundes Deutscher Architekten). Ampliación Museo de Moritzburg. 2011
• The International Architecture Award. The Chicago Athenaeum, Museum of Architecture and Design. 2009
Ampliación do Museo de Moritzburg, Sede Institucional Madinat al Zahra, Córdoba e Palacio de Congresos de Aragón. Expo 2008.
• Premio Nacional de Conservación e Restauración de Bens Culturais. Museo Nac. Escultura Valladolid. 2007
• Premio de Arquitectura dos socios de Arquinfad. Barcelona. Museo Nacional de Escultura de Valladolid. 2007
• Premio de Arquitectura e Urbanismo Concello de Madrid. “Oficinas e vivendas en C/ Talavera, 4”. 2006
• Premio de Arquitectura Concello de Madrid 2000 “Edificio 18 VPO C/Sicilia”

Presentación tema 2012

EDUARDO ARROYO

Eduardo Arroyo nace en Bilbao en 1964 e gradúase como Arquitecto e Urbanista en 1988 pola ETSAM de Madrid. Desde entón é profesor e relator arredor do mundo. NO.MAD fundouse en Ámsterdam en 1989 e radica en Madrid desde 1996. Premiado varias veces, o noso traballo foi publicado e exhibido en varias linguas. Algunhas das nosas obras esenciais inclúen o estadio Lasesarre, a casa Levene, o viveiro Sondika, a praza do deserto, o Aquia Bank e a casa Zafara-Uceda, entre outros. O traballo da nosa oficina combina precisión, azar e necesidade, sempre na procura do descoñecido.

Tema Concurso 2012

Tema: 'Penitencia’

Nun momento delicado para a imaxe social da nosa profesión, reflexionar sobre como chegou a ser partícipe imprescindible do gran espolio inmobiliario pode ser un bo aviso para aqueles que aspiran a incorporarse á mesma. Coñecemos o potencial da arquitectura para mellorar o mundo e crear diversas formas de estar nel, e tamén sabemos o potencial inverso da mesma en mans enfermas para destruír os nosos modos de vida e paisaxes. Coñecendo a cadea de personaxes implicados no colapso da nosa economía e a "Gran estafa" social, imos imaxinar unha arquitectura contraditoria capaz de activar o mellor da paisaxe e que serve de lugar de penitencia aos seus usuarios. Perplexos perante a impunidade que demostran coa xustiza do noso país, os implicados serán enviados a un lugar de xustiza máis avanzada e de clima extremo para que reflexionen sobre os seus excesos.

Os 7 personaxes:
Un alcalde
Un concelleiro de urbanismo
Un arquitecto
Un promotor
Un banqueiro
Un xurado de recoñecido prestixio
Un cidadán especulador

O sitio:
Fiorde de Longyearbyen na illa de Svalbard (Noruega). 78º14'00.51"N 15º33'23.90"E

As condicións
Aloxaranse en “minipisos” autosuficientes, produto do seu pesadelo especulador, que atendendo á peculiar idiosincrasia de cada personaxe organízanse de maneira totalmente libre e imaxinativa.
A tempada de catividade será dun ano completo, seis meses de noite (Tª media -10ºC) e seis meses de día (Tª media 0ºC).
Os encerrados deben poder contemplar a marabillosa paisaxe exterior mais non usala, deben poder verse entre eles sen tocarse, deben poder ser contemplados por múltiples tours organizados daqueles españois aos que arruinaron.
Enténdese que todos os servizos e subministracións necesarios se garanten desde a vila veciña.

En todos os documentos irá indicado claramente só o Lema.
O veredicto do xurado será inapelable.

Non se aceptarán propostas presentadas por outro medio que non sexa Internet ou recibidas unha vez clausurada a convocatoria.
A presentación deberá ser a título individual. Para asegurar o anonimato do participante perante o xurado, os arquivos enviados deberán omitir os datos persoais.
A Fundación resérvase o dereito á reprodución e/ou exposición total ou parcial das propostas presentadas ao concurso.

Percorrido Arquitectónico

O percorrido arquitectónico pola cidade de San Sebastián realizouse o mércores 26 de outubro de 2011. Contouse coa colaboración como organizador e guía de Ander Rodriguez Corta, ex bolseiro da Fundación na convocatoria 2009 e arquitecto titulado pola Escola de Arquitectura de San Sebastián.
  • Ver toda a galería