Àrea Professional / Convocatòries

Beques 2009

Acte de lliurament

La jornada de celebració del lliurament de Beques 2009 va tenir lloc el dijous dia 22 d'octubre a la sala d'actes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Sevilla. Va participar en l'acte l'arquitecte Antonio Ortiz, jurat del concurs de Beques 2010, amb la presentació del tema. “El doble de superficie y el triple de volumen” i amb la conferència titulada “Actuaciones sobre edificios existentes”.

• Visualitza tota la galeria

Conferència jurat 2009

EDUARDO DE MIGUEL ARBONÉS

Arquitecte per la Universitat de Navarra amb Premi Extraordinari Fi de Carrera. Amplia estudis com a becari a l'Acadèmia Espanyola d'Història, Arqueologia i Belles Arts de Roma, i com a Visiting Scholar a l'Escola d'Arquitectura de la Universitat de Princeton.
Ha obtingut diversos premis i distincions entre els quals cal destacar la III Biennal d'Arquitectura Espanyola pel Centre de Salut d'Azpilagaña a Pamplona, la V Biennal d'Arquitectura Espanyola pels 8 Habitatges de Reallotjament al barri del Carme de València i la VII Biennal d'Arquitectura Espanyola per l'Ampliació del Palau de la Música de València. El Centre Cultural "El Musical" ha estat finalista als premis FAD 2004 i seleccionat per representar el Pavelló Espanyol a la Biennal d'Arquitectura de Venècia.
Ha realitzat tasques docents com a Professor de Projectes Arquitectònics a la Universitat de Navarra, a la Universitat Politècnica de Madrid i a la Universitat Iberoamericana de Mèxic D. F. L'any 1994 es trasllada a València on exerceix la seva activitat professional i docent com a Professor Titular de Projectes arquitectònics a la Universitat Politècnica de València. La seva obra ha estat reflectida en nombroses revistes i publicacions, entre les quals cal esmentar El Croquis, A&V, Arquitectura Viva, Architectural Record, Architecture d'Aujourd'hui, Techniques&Architecture i Detail.

Presentació tema 2010

CRUZ Y ORTIZ

Arquitecte per l'Escola Superior d'Arquitectura de Madrid el 1974. Ha estat professor convidat als politècnics de Zuric i Lausana, a les Universitats de Harvard, Cornell i Columbia i a l'Escola d'Arquitectura de Pamplona. Ha ocupat la Càtedra Kenzo Tange de la GSD de Harvard. Des de l'any 2004, és professor honorari de la Universitat de Sevilla i ocupa la Càtedra Blanca de l'Escola d'Arquitectura. Va iniciar la seva activitat professional el 1971, al costat d'Antonio Cruz. Alguns dels seus projectes i obres més coneguts: Ampliació del Rijksmuseum d'Amsterdam, el Pavelló d'Espanya a l'Expo de Hannover 2000, l'Estadi de la Cartoixa de Sevilla, l'ampliació de l'estació de Ferrocarril SBB de Basilea, la Biblioteca Pública de Sevilla , l'Estadi de la Comunitat de Madrid, l'Estació d'Autobusos de Huelva, l'Estació de Ferrocarril de Santa Justa a Sevilla i l'Edifici d'Habitatges al carrer Doña María Coronel, també a Sevilla.
Antonio Cruz i Antonio Ortiz han rebut, entre d'altres, el Premi Nacional d'Arquitectura Espanyola, el Premio Ciudad de Sevilla, el Premio Ciudad de Madrid, Brunel 92 International Award, el Premi Construmat i el Premi de la Fundació C.E.O.E; han estat finalistes en dues ocasions del Premi Mies van der Rohe. Entre els seus últims reconeixements, hi trobem el Premio Andalucía de Arquitectura 2008, per l'Estació de Ferrocarril de Basilea. L'any 1997 van rebre la Medalla d'Or d'Andalusia per la seva trajectòria professional.
El treball de Creu i Ortiz ha estat àmpliament difós en les publicacions especialitzades principals i s'han editat diverses publicacions monogràfiques sobre la seva obra (Tanais Edicions, Princeton Architectural Press, Birkhäuser, A&V i Gustavo Gili). Així mateix, s'han celebrat exposicions sobre el seu treball a Zuric (ETH), a Berna (Amthaus), a Lausanne (EPFL), a Bolzano (Ordine degli Architetti), a Boston (Harvard, Graduate School of Design), a Berlín (Aedes East Gallery), i a Sevilla i Granada (Junta d'Andalusia).

Tema Concurs 2010

Tema: 'El doble de superficie y el triple de volumen’

Es tracta de projectar dos petits pavellons de cap de setmana al costat d'un llac, dos petits refugis que només han de complir una condició: un d'ells ha de tenir el doble de superfície i el triple de volum que l'altre.

Les bones vistes a l'estany i la bona orientació coincideixen, i l'altitud aproximada seria de 500 metres.

La tècnica constructiva elegida serà lliure.

Tant el disseny de les peces com la relació que s'estableixi entre elles seran els paràmetres que es tindran en compte per jutjar l'exercici.

Tots els documents indicaran únicament i de manera clara el Lema.
La decisió del jurat serà inapel·lable.

No s'acceptaran propostes presentades mitjançant un altre medi que no sigui Internet o que s'hagin rebut una vegada s'hagi clausurat la convocatòria.
La presentació haurà de ser a títol individual. Per assegurar l'anonimat del participant vers el jurat, els arxius enviats hauran d'ometre les dades personals.
La Fundació es reserva el dret a reproduir o a exposar totalment o parcialment les propostes presentades al concurs.

Recorregut arquitectònic

El recorregut arquitectònic per la ciutat de Sevilla es va realitzar el dimecres dia 21 d'octubre de 2009. Es va comptar amb la col·laboració, com a organitzador i guia, de Santiago Romero, ex becari de la Fundació de la convocatòria 2001 i arquitecte titulat per l'Escola d'Arquitectura de Sevilla.
  • Visualitza tota la galeria