Àrea professional / Convocatòries

Emprenedoria social

Sobre les Beques Arquia d'emprenedoria social

Antecedents

L'emprenedoria social és un moviment amb l'objectiu de generar un impacte positiu i de millora al món, plantejant solucions innovadores als problemes més greus de la societat. Són iniciatives empresarials que, tot i no tenir un gran reconeixement com a projectes d'altres àrees, aporten el seu esforç en accions que promouen la sostenibilitat ambiental, faciliten la inclusió laboral i social, ofereixen oportunitats a persones dependents i contribueixen a reduir les desigualtats, amb una transformació positiva de la societat.

Objectius

La Fundació Arquia, en col·laboració amb Barcelona Activa, convoca una Beca d'emprenedoria social destinada al desenvolupament d'un projecte de negoci sostenible amb fort component social, amb l'objectiu de fomentar i donar suport a la creació d'iniciatives empresarials que tinguin com a objectiu aconseguir una incidència positiva en la societat mitjançant la resolució de problemes actuals de la població, des d'una vessant social o mediambiental.

Descripció

La beca permet als professionals la possibilitat d'adaptar-se al futur gràcies a la formació i l'oportunitat d'explorar noves formes de treballar i d'iniciar un negoci, en el marc d'una institució amb prestigi en l'àmbit del foment de l'emprenedoria i la innovació com Barcelona Activa, en què podran beneficiar-se de l'ambient interdisciplinari i de col·laboració que existeix.
Com a avantatges complementàries al Programa d'emprenedoria social, la Fundació Arquia ofereix un assessor individual per a la tutorització del projecte i una dotació econòmica de 7.000 euros perquè els beneficiaris puguin assistir a les sessions a Barcelona Activa.

Estructura

El programa s'estructura en convocatòries anuals que, mitjançant equips successius de jurat, seleccionen els projectes innovadors i viables amb un potencial d'impacte en l'àmbit social i/o mediambiental.
El llançament de la convocatòria, així com la selecció i adjudicació de la beca, es fa durant els dos primers trimestres de l'any. La beca a Barcelona Activa es desenvolupa durant sis mesos, coincidint amb el període d'incubació i de desenvolupament del projecte.

Registreu-vos a la Fundació

Registreu-vos com a usuari de la Fundació en els diferents perfils d'usuari