Àrea cultural / edicions

Audiovisuals

Quant a arquia/audiovisuales

Dins de la política de difusió cultural arquitectònica que realitza la Fundació Arquia, s'obsequia les biblioteques dels col·legis oficials d'arquitectes i les escoles tècniques superiors d'arquitectura espanyoles amb tots els llibres i dvd editats per la Fundació, perquè els estudiants i arquitectes els puguin consultar.

L'objecte de la col·lecció és l'edició de documentals dedicats a arquitectes i arquitectura en format DVD. D'aquesta manera, es recuperen cintes inèdites al nostre país, i es donen a conèixer entre el públic general, amb subtítols en castellà i acompanyades d'informació complementària sobre l'arquitecte protagonista o el documental.

El motiu: perquè el millor mitjà de conèixer un edifici des de la distància és mitjançant la imatge en moviment, i per saber una mica més d'un arquitecte és necessari escoltar els seus raonaments. Per això, el cinema és un mitjà ideal per divulgar i donar a conèixer l'arquitectura i el treball d'aquells qui l'han creada, i el gènere cinematogràfic més adequat és el documental.

L'objectiu general és el de la promoció i difusió del fet arquitectònic:

Donar valor als documents audiovisuals sobre arquitectura.
Aproximar a la societat el fet arquitectònic i mostrar-ne la dimensió creativa, econòmica i social.
Crear i desenvolupar un banc de documents audiovisuals sobre arquitectura.
Fomentar la creació de documents audiovisuals per part dels professionals del sector com a forma d'investigar i mostrar el fet arquitectònic.

Els destinataris: estudiants, arquitectes, professionals que intervenen en la construcció dels edificis, interessats en l'arquitectura i afeccionats al cinema en general i al documental en particular. També amb la finalitat de convertir-se en material valuós de consulta i treball als col·legis i escoles d'arquitectura.