Àrea Professional / Fòrum

II Fòrum arquia / pròxima Madrid 2010: En cambio

21 i 22 d'octubre de 2010 – ETSA MADRID

El II Fòrum arquia/pròxima Madrid 2010: En cambio, va comptar amb una assistència de 227 participants. En format obert de discussió va analitzar i extreure conclusions de la transformació que s'està produint en l'àmbit arquitectònic, basada en les més de 1.218 realitzacions noves registrades pels 500 autors i 177 associacions participants en l'edició 2008-2009 de la biennal arquia/pròxima.

El tema En cambio prové dels moments de crisi econòmica en què es va produir aquesta convocatòria i a mesura que va desencadenar profunds processos de canvi dins de les estructures establertes en el nostre àmbit professional i les derivades en les estructures més joves. Aquest títol tracta de significar allò que sofreix una metamorfosi de cara a un futur pròxim, tant en el que pertoca a la forma de desenvolupar la professió, com en la d'establir noves pautes de comportament cap a una societat que evidencia importants processos de canvi; canvis generats per una suma de factors que folga relatar.

El jurat d'aquesta segona edició format per Carlos Quintans com a comissari general i pel comitè científic compost per Fernando Diaz Pines, Felix Arranz, Francisco Cifuentes, Santiago Cirugeda, Javier Mozas i Ricardo Sanchez Lampreave, va atorgar el premi arquia/pròxima 2010 dotat amb 15.000 euros a la realització Comedor Escolar Tipo dels autors LA PANADERIA (Rubén Alonso, Eva Morales i David Canavate). El premi Opinió es va adjudicar a la realització Centre de Tecnificació d'Activitats Fisicoesportives i d'Oci en el Medi natural de la Conca del Tajo de José Maria Sánchez García i el premi Comunicació es va concedir ex aequo a la realització Gimnasio 704 dels autors HARQUITECTES i a la realització Frontón + Casa Concejíl Arribe & Atayo dels autors VAUMM.

El jurat va triar les 120 realitzacions que van formar part del catàleg arquia/pròxima 2010: En cambio i 24 seleccionades, els autors de les quals van poder presentar en directe en el Fòrum.