Àrea cultural / Filmoteca

Filmografia

Sobre la filmografia

Filmografia d'Arquitectura és un programa de la Fundació Arquia que consisteix en un registre d'audiovisuals d'arquitectura plantejat a través de fitxes d'audiovisuals sota un format comú i la seva localització física per a la consulta.

Segueix llegint >

London

Patrick Keiller

Documental en què Patrick Keiller estudia el paisatge i la geografia econòmica britànica.

Alberto Campo Baeza
Labor of Love

En un lloc de profunda calma on, després d'un dia de pluja i boira, una intensa llum es reflecteix en la quietud del mirall de les profundes aigües del majestuós riu Hudson

KOCHUU
Arquitectura japonesa

KOCHUU és un concepte japonès que significa «dins del gerro» o «a la gàbia», que es refereix a la tradició japonesa de construccions petites i espais físics tancats que recreen la impressió d'un univers a part.

Álvaro Siza
Arquitectura, Siza

Jean Lefaux

Extracte de 12' del documental dirigit per Jean Lefaux i produït per Paco Poch {Mallerich Films}, que ens apropa a la figura d'Álvaro Siza Vieira, un dels arquitectes portuguesos més importants del segle XX.

Hans Scharoun: Casa Schminke
Built with light

A la localitat saxona de Löbau (Alemanya) es troba una de les cases més belles del Moviment Modern arquitectònic: la Casa Schminke, construïda el 1933 per l'arquitecte Hans Scharoun (1893-1975).

Alquiler de azoteas

Santiago Cirugeda proposa, en una de les seves receptes urbanes, lareutilització dels terrats de molts edificis com a suport per a habitatges de baix cost. Proposa que l'usuari del terrat pagui un lloguer a la comunitat de veïns com a contrapartida. Per a la col·locació d'un habitatge s'ha de fer un estudi de càrregues previ.

Building is People

Benvinguts a la metròpoli del demà: Building is People és la celebració de les persones i els processos que generen la creació de les comunitats. Per a aquesta edició, es van muntar centenars d'enregistraments procedents de més de 40 vídeos, inclosos Form, Design, And The City (1962); Lost Landscapes Of Detroit (2010); Once And Forever (1956); Out Of This World (1954) i Dynamic American City (1956).

Julius Shulman
Acústica Visual. La modernidad de Julius Shulman

El documental Acústica Visual, narrat per l'actor Dustin Hoffman, celebra la vida i la carrera del fotògraf Julius Shulman, que tant va contribuir amb la seva feina a la promoció de la ciutat de Los Ángeles i de l'«estil de vida del sud de Califòrnia» durant els anys cinquanta i seixanta.

Metrópolis

Inclou àudio de comentaris en anglès. Futur, any 2000. A la megalòpolis de Metrópolis, la societat es divideix en dues classes, els rics, que tenen el poder i els mitjans de producció, envoltats de luxes, espais amplis i jardins, i els obrers, condemnats a viure en condicions dramàtiques reclosos en un gueto subterrani, on es troba el cor industrial de la ciutat.

Filmografia recomanada

Registreu-vos a la Fundació

Registreu-vos com a usuari de la Fundació en els diferents perfils d'usuari