Àrea cultural / Mediateca

Filmoteca

Quant a arquia/filmoteca

La Filmoteca d'Arquitectura és un programa cultural de la Fundació Arquia que es constitueix com a marc de referència, promoció i difusió del fet arquitectònic, i aporta valor als documents audiovisuals sobre arquitectura i als arquitectes, mostrant-ne la dimensió creativa, cultural i social.

Destinada principalment als estudiants, arquitectes i institucions del sector, la Filmoteca també està dirigida a tots els professionals que intervenen en el fet arquitectònic, la construcció dels edificis i, en general, als interessats en l'arquitectura i als cinèfils.

arquia/filmoteca és un servei de visionament en línia gratuït, mitjançant el sistema de reproducció en temps real, d'audiovisuals de l'àmbit de l'arquitectura i dels arquitectes, que s'organitza en quatre seccions: documentals, conferències, ficció i cooperació.

Documentals

Secció d'obres cinematogràfiques, de gènere de ficció i de no ficció (documentals), la temàtica principal de les quals és l'arquitectura (urbanisme, paisatge, sostenibilitat, etc.) i els arquitectes. Aquesta secció constitueix l'eix principal de la filmoteca a través del catàleg.

Ficció

Secció de pel·lícules de gènere de ficció (curtmetratges, migmetratges i llargmetratges) que, ja sigui per l'argument, la fotografia o l'escenografia que tenen, o per altres raons, són destacades i objecte d'estudi, menció o debat al voltant de l'arquitectura.

Conferències

Secció de divulgació d'audiovisuals sobre activitats culturals (conferències, congressos, etc.) realitzades pels col·legis d'arquitectes i escoles d'arquitectura espanyols, fundacions afins i entitats del sector.

Cooperació

Secció destinada a la divulgació d'audiovisuals sobre accions de cooperació en l'àmbit de l'arquitectura, realitzades per organitzacions no governamentals (ONG), fundacions afins i entitats sense ànim de lucre.

Visionaments gratuïts

El catàleg disponible per a visionaments està format per una selecció dels documentals registrats al fons documental de la Fundació Arquia. Atès que les obres temporalment disponibles en línia d'arquia/filmoteca estan en constant creixement, us recomanem que us registreu com a usuari per gaudir del fons documental i mantenir-vos informat de totes les novetats.

Inicialment, cada usuari podrà gaudir mensualment de fins a tres visionaments d'una mateixa obra audiovisual i d'un màxim de vint títols diferents, que podrà triar entre les obres disponibles al catàleg de visionaments en aquell moment.

Registreu-vos a la Fundació

Registreu-vos com a usuari de la Fundació en els diferents perfils d'usuari