Cicles i Esdeveniments  Esdeveniments / Congressos

II Seminari Internacional d'Arquitectura Moderna i Fotografia 2016

Des de fa més de cent anys, la fotografia s'ha consolidat com el principal canal de comunicació de l'arquitectura entre els arquitectes i la societat, i entre els mateixos arquitectes, amb innegable incidència tant en els aspectes d'ordre visual com d'ordre tècnic i social del projecte d'arquitectura. En els darrers temps han aparegut publicacions rellevants sobre el tema i s'han celebrat nombroses exposicions i seminaris.

En aquest II seminari, es farà èmfasi en la dimensió urbana del fet arquitectònic i en el seu registre fotogràfic. La capacitat de l'arquitectura de conformar la ciutat i dotar-la d'un ordre visual i espacial és un fet constatable a la llum de moltes de les propostes de la modernitat. Aquesta activitat s'impulsa des del Grup d'Investigació FORM+, en el marc del projecte d'investigació titulat: Recuperació i difusió dels arxius fotogràfics de l'Arquitectura Moderna per al desenvolupament d'un patrimoni visual operatiu (HAR2013-45096-R), finançat pel Programa Estatal d'Investigació, Desenvolupament i Innovació orientat als reptes de la Societat del Ministeri d'Economia i Competitivitat.

El visionament de tots els audiovisuals en aquest cicle d'arquia/filmoteca és possible gràcies a la col·laboració i autorització del Grup d'Investigació FORM+ de l'ETSA Barcelona - UPC

01: Puntos de vista
Points of view / Antonio Armesto
02. Aleksandr Ródchenko
Fotografías de Arquitectura y ciudad. Aleksandr Ródchenko: Architecture and city Photography /
03. Buenos Aires, Arquitectura y Fotografia moderna, 1930-1980
Buenos Aires, Architecture and modern Photography, 1930-1980 / Ricardo Fernández Rojas
07. Historia de Pocitos en imágenes.
Pocitos history with pictures. Diego López de Haro
04. Reconstrucción gráfica de una obra de Arquitectura moderna
Graphic reconstruction of a modern Building / Pablo Frontini
05. Caribe Hilton
Paralelos visuales = Caribe Hilton. Parallel Visual Approaches / Andrea Parga
06. Armando Salas Portugal
Diálogos entre el Paisaje y la Arquitectura./ Claudia Rueda
08. Los Fotolibros de ciudad latinoamericanos.
= Latin America city photobooks / Horacio Fernández
09. Debate Los Fotolibros de ciudad latinoamericanos