Cicles i Esdeveniments  Esdeveniments / Congressos

V Congrés Internacional d'Arquitectura 2018: Menos arquitectura, más ciudad

V Congrés Internacional d'Arquitectura 2018: Menys arquitectura, més ciutat

PAMPLONA, PALACIO BALUARTE | 13 I 14 DE JUNY DE 2018

Els quatre congressos internacionals realitzats per la fundació Arquitectura y Sociedad, que han tingut com lemes 'Más por menos' (2010), 'Lo común' (2012), 'Arquitectura necesaria' (2014) i 'Cambio de clima' (2016), han reunit al Baluarte de Pamplona a més de mig centenar d'arquitectes, historiadors i crítics provinents dels cinc continents, per promoure els vincles entre l'arquitectura i l'àmbit social, el desenvolupament sostenible i l'ús racional dels recursos materials i energètics. Tot convocant a grans figures de la disciplina —de les quals, deu premis Pritzker— juntament amb arquitectes emergents i representants destacats del món acadèmic, els congressos han proposat enfrontar-se a la crisi a través de l'austeritat i la solidaritat. El primer va ser inaugurat pels aleshores prínceps Felipa i Letizia, i el quart ho ha estat pels ja monarques.

L'arquitectura i els arquitectes han estat els protagonistes en els quatre congressos celebrats fins ara. Amb el cinquè s'inicia un nou cicle centrat en la ciutat, i d'aquí el títol 'Menos arquitectura, más ciudad'. La sessió inaugural anirà a càrrec d'escriptors que examinaran la ciutat com un àmbit de llibertat, introduint els dilemes del govern municipal que centren la segona sessió, encomanada a alcaldes de grans ciutats i tancant aquest primer dia amb una sessió que enfrontarà les visions urbanes d'un fotògraf i un arquitecte.

El segon dia del congrés s'obrirà amb una sessió on arquitectes en exercici presentaran la seva obra des d'una òptica urbana, per seguir amb personalitats destacades de la teoria i la crítica que a l'hora de treballar han tingut en compte l'ecologia política de la ciutat. L'esdeveniment es tancarà amb una reflexió sobre mobilitat sostenible i el futur de la ciutat, que serà abordada per protagonistes de la transformació urbana contemporània.

[ Escrit de Luis Fernández-Galiano ]

El visionament d'aquest audiovisual a arquia/filmoteca és possible gràcies a la col·laboració i autorització de la Fundació Arquitectura y Sociedad

Conferencia
Menos Arquitectura, más Ciudad.
Inauguración oficial
Prodigios urbanos
Diálogo Eduardo Mendoza / Leonardo Padura
Conferencia