Àrea professional / Xarxa FQ

Registre SUDOE

Sobre el registre SUDOE

L'arquitectura del segle XX a Espanya, Gibraltar i les regions franceses d'Aquitaine, Auvergne, Languedoc-Roussillon, Limousin, Midi-Pyrénées i Poitou-Charente.

El projecte 'L'arquitectura del segle XX a Espanya, Gibraltar i les regions franceses d'Aquitaine, Auvergne, Languedoc-Roussillon, Limousin, Midi-Pyrénées i Poitou-Charentes' es va iniciar gràcies a la iniciativa de quatre institucions: Fundació Docomomo Ibèric, Arc en rêve centre d'architecture, Government of Gibraltar.Town Planning Section i la Fundació Mies van der Rohe, a les quals es van sumar en qualitat de participants associats la Fundació Arquia i la Ordem dos Arquitectos de Portugal.

L'objectiu genèric del projecte era inventariar el patrimoni arquitectònic del segle XX a Espanya, Gibraltar i les regions franceses incloses al «Sudoe», terme utilitzat per la Unió Europea per designar l'àmbit territorial format per la Península Ibèrica i aquestes regions.

El projecte es va acceptar en la segona convocatòria de juliol de 2004 de propostes Iniciativa Comunitària INTERREG III B sud-oest (SUDOE) del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comissió Europea. Gràcies a la concessió del fons i al cofinançament de la Fundació Mies van der Rohe, la Fundación Docomomo i la Fundació Arquia es desenvolupa el projecte que es materialitza en una base de dades consultable des d'Internet, una publicació en CD-ROM i una exposició.

La Fundació Arquia posa a la disposició dels seus usuaris la informació de la base de dades corresponent a «Arch XX SUDOE España».

Fundació DOCOMOMO Ibèric (ES-PORT)

DOCOMOMO és la sigla de Documentation and Conservation of buildings, sites and neighbourhoods of the Modern Movement i correspon a l'organització DOCOMOMO Internacional, creada el 1990, actualment amb seu a Barcelona.

Amb l'objectiu principal d'inventariar, divulgar i protegir el patrimoni arquitectònic del moviment modern, ha configurat una estratègia geogràfica de la qual ha derivat la creació de la Fundación Docomomo Ibérico, amb seu a Barcelona, que coordina la consecució d'aquests objectius generals aplicats a Espanya i Portugal.

El projecte de Documentació i Conservació del Moviment Modern (DOCOMOMO) s'està duent a terme en l'àmbit territorial ibèric a partir de la col·laboració de diverses entitats i institucions, especialment dels col·legis d'arquitectes, instituts de patrimoni i entitats dedicades al coneixement i la divulgació de l'arquitectura. Des de la seva constitució, DOCOMOMO Ibèric ha dut a terme nombroses iniciatives de documentació i estudi del patrimoni modern als territoris ibèrics, que s'han concretat en publicacions, seminaris i congressos.

Fundació Mies van der Rohe (ES)

La Fundació Mies van der Rohe la va crear l'any 1983 l'Ajuntament de Barcelona amb l'objectiu inicial de dur a terme la reconstrucció del Pavelló Alemany, dissenyat per Ludwig Mies van der Rohe (1886-1969) per a l'Exposició Internacional de Barcelona de 1929.

A més d'atendre la conservació del Pavelló Mies van der Rohe i donar-lo a conèixer, la Fundació Mies van der Rohe impulsa el debat, la difusió i la sensibilització sobre temes d'arquitectura i urbanisme contemporanis. També promou l'estudi de l'obra de Ludwig Mies van der Rohe i del moviment modern. En compliment dels seus fins, la Fundació duu a terme diferents activitats, com ara premis, congressos, conferències, exposicions, tallers i instal·lacions.

Entre aquests programes, destaca l'organització, conjuntament amb la Comissió Europea, del Premi d'Arquitectura Contemporània de la Unió Europea - Premi Mies van der Rohe, un dels premis més prestigiosos d'arquitectura a Europa.

Fundació Arquia (ES)

La Fundació Arquia es constitueix com a fundació cultural privada, el 23 de maig de 1990 per promoure i fomentar activitats de caràcter cultural en el camp de l'arquitectura, la construcció, el disseny, l'urbanisme i, en general, de tot allò relacionat amb l'activitat dels arquitectes.

Gestiona els recursos que rep del Fons d'Educació i Promoció de la Caixa d'Arquitectes, complementats pels productes del seu patrimoni i per la recuperació de la inversió feta en alguna de les activitats.

La representació, el govern i l'administració de la Fundació corresponen al Patronat, integrat per les persones que, en cada moment, siguin membres del Consell Rector de la Caixa d'Arquitectes, així com el seu director general.

Registreu-vos a la Fundació

Registreu-vos com a usuari de la Fundació en els diferents perfils d'usuari