Área Profesional / Convocatorias

Bolsas 2009

Acto de entrega

A xornada de celebración da entrega de Bolsas 2009 tivo lugar o xoves día 22 de outubro no salón de actos da Escola Técnica Superior de Arquitectura de Sevilla. No acto participou o arquitecto Antonio Ortiz, xurado do concurso de Bolsas 2010, coa presentación do tema “El doble de volumen y el triple de superficie” e coa conferencia titulada “Actuaciones sobre edificios existentes”.

• Ver toda a galería

Conferencia xurado 2009

EDUARDO DE MIGUEL ARBONÉS

Arquitecto pola Universidade de Navarra con Premio Extraordinario Fin de Carreira. Amplía estudos como bolseiro na Academia Española de Historia, Arqueoloxía y Belas Artes de Roma y como Visiting scholar na Escola de Arquitectura da Universidade de Princeton.
Obtivo diversos premios e distincións entre os que se destaca a III Bienal de Arquitectura Española polo centro de saúde de Azpilagaña en Pamplona, a V Bienal de Arquitectura Española, polas 8 vivendas de realoxamento no barrio do Carme de Valencia e a VII Bienal de Arquitectura Española pola ampliación do Palau da Música de Valencia. O centro cultural "El Musical" foi finalista nos premios FAD 2004 e foi seleccionado para representar ao Pavillón Español na Bienal de Arquitectura de Venecia.
Realizou tarefas docentes como profesor de proxectos arquitectónicos na Universidade de Navarra, na Universidade Politécnica de Madrid e na Universidade Iberoamericana de México D.F. No ano 1994 trasládase a Valencia, onde exerce a súa actividade profesional e docente como profesor titular de proxectos arquitectónicos na Universidade Politécnica de Valencia. A súa obra foi publicada en numerosas revistas e publicacións, entre as que hai que mencionar El Croquis, A&V, Arquitectura Viva, Architectural Record, Architcture d'Aujourd'hui, Techniques&Architecture e Detail.

Presentación tema 2010

CRUZ Y ORTIZ

Arquitecto pola Escola Superior de Arquitectura de Madrid en 1974. Foi profesor visitante na politécnica de Zürich e Lausanne, nas universidades de Harvard, Cornell e Columbia e na Escola de Arquitectura de Pamplona. Ocupou a cátedra Kenzo Tange na Harvard GSD. Desde 2004 é profesor honorario da Universidade de Sevilla e ocupa a Cátedra Branca da Escola de Arquitectura. Xunto con Antonio Cruz, iniciou a súa actividade profesional en 1971. Algúns dos seus proxectos e obras máis coñecidos: a ampliación do Rijksmuseum de Ámsterdam, o Pavillón de España na Expo de Hannover 2000, o Estadio de la Cartuja de Sevilla, a ampliación da Estación de Ferrocarril SBB de Basilea, a Biblioteca Pública de Sevilla, o Estadio da Comunidade de Madrid, a Estación de Autobuses de Huelva, a Estación de Ferrocarril de Santa Justa en Sevilla e o Edificio de Vivendas na rúa Doña María Coronel, tamén en Sevilla.
Antonio Cruz e Antonio Ortiz recibiron, entre outros, o Premio Nacional de Arquitectura Española, o Premio Ciudad de Sevilla, o Premio Ciudad de Madrid, o Brunel 92 International Award, o Premio Construmat e o Premio da Fundación C.E.O.E; foron finalistas en dúas ocasións do Premio Mies van der Rohe. Entre os últimos recoñecementos está o Premio Andalucía de Arquitectura 2008, pola Estación de Ferrocarril de Basilea. No ano 1997 recibiron a Medalla de Oro de Andalucía pola súa traxectoria profesional.
O traballo de Cruz y Ortiz foi amplamente difundido nas principais publicacións especializadas e editáronse varias publicacións monográficas sobre a súa obra (Tanais Ediciones, Princeton Architectural Press, Birkhäuser, A&V e Gustavo Gili). Así mesmo, leváronse a cabo exposicións sobre o seu traballo en Zürich (ETH), en Berna (Amthaus), en Lausanne (EPFL), en Bolzano (Ordine degli Architetti), en Boston (Harvard, Graduate School of Design), en Berlín (Aedes East Gallery) e en Sevilla e Granada (Xunta de Andalucía).

Tema Concurso 2010

Tema: 'El doble de superficie y el triple de volumen’

Trátase de proxectar dous pequenos pavillóns de fin de semana xunto a un lago, dous pequenos refuxios que só teñen que cumprir unha condición: un deles ten que ter o dobre de superficie e o triplo de volume có outro.

As boas vistas ao lago e a boa orientación coinciden e a altitude aproximada sería de 500 metros.

A técnica construtiva escollida será libre.

Tanto o deseño das pezas como a relación que se estableza entre elas serán os parámetros a ter en conta para xulgar o exercicio.

En todos os documentos irá indicado claramente só o Lema.
O veredicto do xurado será inapelable.

Non se aceptarán propostas presentadas por outro medio que non sexa Internet ou recibidas unha vez clausurada a convocatoria.
A presentación deberá ser a título individual. Para asegurar o anonimato do participante perante o xurado, os arquivos enviados deberán omitir os datos persoais.
A Fundación resérvase o dereito á reprodución e/ou exposición total ou parcial das propostas presentadas ao concurso.

Percorrido Arquitectónico

O percorrido arquitectónico pola cidade de Sevilla realizarase o mércores día 21 de outubro de 2009. Contouse coa colaboración como organizador e guía de Santiago Romero, ex bolseiro da Fundación da convocatoria 2001 e arquitecto titulado pola Escola de Arquitectura de Sevilla.
  • Ver toda a galería