Área Profesional / Convocatorias

Bolsas 2012

Acto de entrega

A xornada de celebración da entrega de Bolsas 2012 tivo lugar o xoves día 25 de outubro de 2012 no Museo de Belas Artes da Coruña dentro dos actos do Foro arquia/próxima A Coruña 2012. O acto contou coa presenza do arquitecto Eduardo Arroyo, xurado do concurso de 2012, coa conferencia titulada "Incertidumbres” e o arquitecto Juan Manuel Gallego Jorreto, xurado do concurso de Bolsas 2013, coa presentación do tema “La construcción y el lugar”.

• Ver toda a galería

Conferencia xurado 2012

EDUARDO ARROYO

Eduardo Arroyo nace en Bilbao en 1964 e gradúase como Arquitecto e Urbanista en 1988 pola ETSAM de Madrid. Desde entón é profesor e relator arredor do mundo. NO.MAD fundouse en Ámsterdam en 1989 e radica en Madrid desde 1996. Premiado varias veces, o noso traballo foi publicado e exhibido en varias linguas. Algunhas das nosas obras esenciais inclúen o estadio Lasesarre, a casa Levene, o viveiro Sondika, a praza do deserto, o Aquia Bank e a casa Zafara-Uceda, entre outros. O traballo da nosa oficina combina precisión, azar e necesidade, sempre na procura do descoñecido.

Presentación tema 2013

JOSÉ MANUEL GALLEGO JORRETO

Ourense. Carballiño, decembro de 1936
Desde 2002 Catedrático do Departamento de proxectos arquitectónicos e urbanismo da Escola Superior de Arquitectura da Universidade da Coruña.
Desde 1991 Profesor titor do proxecto de fin de carreira.
1987-2002 Profesor titular de Urbanística I. 4º curso
1978-1986 Profesor encargado de Urbanística I. 4º curso.
1966-1986 Arquitecto do Ministerio da Vivenda (por oposición) Arquitecto Xefe dos Servizos Provinciais de Urbanismo da Coruña.
1969-1970 Cours des Techniques d´Urbanisme. ASTEF. París. Francia
1963-1966 Traballa no estudio do arquitecto Alejandro de la Sota
1963 Arquitecto pola Escola Técnica Superior de Arquitectura de Madrid.

Tema Concurso 2013

Tema: 'La construcción y el lugar’

Trátase de proxectar nun parque público tres construcións de igual superficie mais de usos distintos. Os usos serán os seguintes:
1. Cafetaría – bar
2. Aseos públicos, quiosco para venta de xornais e zona de espazos de servizo.
3. Sala de exposicións
O exercicio aínda que é único pódese explicar en dúas partes: a primeira é pensar un sistema construtivo, é dicir, unha construción sen lugar.
Características:
Construción sustentable, lixeira, reciclable no posible, facilmente ampliable e desmontable con certa facilidade. (Coidarase o espesor dos pechamentos, illamentos, peso, ensamblaxes e transporte). Pode ser industrializada total ou parcialmente.
O sistema debe ser aberto que permita a súa personalización e adaptación.
A segunda é a construción dun lugar que definen:
A localización é de libre escolla, un parque escollido polo concursante que debe ser descrito e debuxado para a súa fácil comprensión, facendo explícita a súa topografía, orientacións e vexetación existente. As construcións poden ser tres pavillóns illados, enlazados, dous deles adosados ou formando un único edificio. Todos serán de planta baixa.
En calquera caso, reflexionarase e coidarase non só a relación de cada espazo proxectado co espazo exterior, senón tamén as relacións entre as construcións e a destas co espazo xerado por elas. Explicando o espazo que definen, o lugar concreto e especifico que crean no parque, facendo explícito o porqué da súa forma, a súa construción e os seus posibles usos.
Programa:
CAFETARÍA – BAR superficie 100 m² Pequena cociña Aseo privado Cuarto de limpeza e espazo de almacenamento. Na súa superficie non se contabilizan os saíntes que pode ter o edificio. Permítese que as mesas ocupen a beira exterior do local.
SALA DE EXPOSICIÓNS: superficie 100 m² Espazo expositivo Almacén e aseo mínimo.
ASEOS PÚBLICOS - INFORMACIÓN E INSTALACIÓNS XERAIS - QUIOSCO DE XORNAIS Aseos públicos, 2 inodoros (1 adaptado) tanto feminino coma masculino Urinarios e lavabos (superficie total aproximada 25 m² ) Almacén. Cuarto de instalacións xerais, cuarto de superficie mínima para o persoal. Quiosco: pequeno aseo e almacén. Superficie máxima 50 m² Enténdese que os aseos son para darlles servizo aos 3 usos creados.
Reflexionarase sobre e describirase o clima; é dicir, a atmosfera que se desexa crear en cada espazo e a súa relación co parque e coa luz.

En todos os documentos irá indicado claramente só o lema.
O veredicto do xurado será inapelable.

Non se aceptarán propostas presentadas por outro medio que non sexa Internet ou recibidas unha vez clausurada a convocatoria.
A presentación deberá ser a título individual. Para asegurar o anonimato do participante perante o xurado, os arquivos enviados deberán omitir os datos persoais.
A Fundación resérvase o dereito á reprodución e/ou exposición total ou parcial das propostas presentadas ao concurso.

Percorrido arquitectónico

O percorrido arquitectónico pola cidade da Coruña realizouse o venres día 26 de outubro de 2012 no marco dos actos do Foro arquia/próxima A Coruña 2012. Contouse coa colaboración como organizador e guía de Alberto Feijóo, ex bolseiro da Fundación na convocatoria 2007 e arquitecto titulado pola Escola de Arquitectura da Coruña.
  • Ver toda a galería