Área profesional / Rede FQ

Rexistro SUDOE

Acerca de rexistro SUDOE

A arquitectura do século XX en España, Xibraltar e as rexións francesas de Aquitaine, Auvergne, Languedoc-Roussillon, Limousin, Midi-Pyrénées e Poitou-Charentes.

O proxecto «A arquitectura do século XX en España, Xibraltar e as rexións francesas de Aquitaine, Auvergne, Languedoc-Roussillon, Limousin, Midi-Pyrénées e Poitou-Charentes» iniciouse grazas á iniciativa de catro institucións: Fundación Docomomo Ibérico, Arc en rêve centre d'architecture, Government of Gibraltar/Town Planning Section e a Fundació Mies van der Rohe, ás que se sumaron en calidade de participantes asociados a Fundación Arquia e a Ordem dos Arquitectos de Portugal.

O obxectivo xenérico do proxecto era inventariar o patrimonio arquitectónico do século XX en España, Xibraltar e as rexións francesas incluídas no Sudoe, termo utilizado pola Unión Europea para designar o ámbito territorial comprendido pola Península Ibérica e esas rexións.

O proxecto foi aceptado na segunda convocatoria de xullo de 2004 de propostas Iniciativa Comunitaria INTERREG III B Sudoeste (SUDOE) do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) da Comisión Europea. Grazas á concesión do fondo e ao cofinanciamento da Fundació Mies van der Rohe, a Fundación Docomomo e a Fundación Arquia, desenvólvese o proxecto que se materializa nunha base de datos consultable dende Internet, unha publicación con cd-rom e unha exposición.

A Fundación Arquia pon á disposición dos seus usuarios a información da base de datos correspondente a «Arch XX SUDOE España».

Fundación DOCOMOMO Ibérico (ES-PORT)

DOCOMOMO é a sigla de Documentation and Conservation of buildings, sites and neighbourhoods of the Modern Movement e corresponde á Organización DOCOMOMO Internacional creada en 1990, actualmente con sede en Barcelona.

Co principal obxectivo de inventariar, divulgar e protexer o patrimonio arquitectónico do Movemento Moderno, configurou unha estratexia xeográfica da que derivou a creación da Fundación Docomomo Ibérico, con sede en Barcelona, que coordina a consecución destes obxectivos xerais aplicados a España e Portugal.

O proxecto de Documentación e Conservación do Movemento Moderno (DOCOMOMO) está a levarse a cabo no ámbito territorial ibérico a partir da colaboración de diversas entidades e institucións, especialmente dos colexios de arquitectos, institutos de patrimonio e entidades dedicadas ao coñecemento e á divulgación da arquitectura. Dende a súa constitución, DOCOMOMO Ibérico levou a cabo numerosas iniciativas de documentación e estudo do patrimonio moderno nos territorios ibéricos que se concretaron en publicacións, seminarios e congresos.

Fundació Mies van der Rohe (ES)

A Fundació Mies van der Rohe foi creada en 1983 polo Concello de Barcelona co obxectivo inicial de levar a cabo a reconstrución do Pavillón Alemán deseñado por Ludwig Mies van der Rohe (1886-1969) para a Exposición Internacional de Barcelona de 1929.

Ademais de atender á conservación e ao coñecemento do Pavillón Mies van der Rohe, a Fundació Mies van der Rohe impulsa o debate, a difusión e a sensibilización sobre temas de arquitectura e urbanismo contemporáneos. Tamén promove o estudo da obra de Ludwig Mies van der Rohe e do Movemento Moderno. Atendendo aos seus fins, a Fundació leva a cabo diferentes actividades, como premios, congresos, conferencias, exposicións, obradoiros e instalacións.

Destaca entre estes programas a organización, conxuntamente coa Comisión Europea, do Premio de Arquitectura Contemporánea da Unión Europea - Premio Mies van der Rohe, un dos premios máis prestixiosos de arquitectura de Europa.

Fundación Arquia (ES)

A Fundación Arquia constitúese como fundación cultural privada o 23 de maio de 1990 para promover e fomentar actividades de carácter cultural no campo da arquitectura, a construción, o deseño, o urbanismo e, en xeral, o relacionado coa actividade dos arquitectos.

Xestiona os recursos que recibe do Fondo de Educación e Promoción da Caixa de Arquitectos, complementados polos produtos do seu patrimonio e pola recuperación do investimento realizado nalgunha das actividades.

A representación, o goberno e a administración da Fundación corresponden ao Padroado, integrado polas persoas que en cada momento sexan membros do Consello Reitor da Caixa de Arquitectos, así como ao seu director xeral.

Rexístrate na Fundación

Rexístrate como usuario da Fundación nos diferentes perfís de usuario