Àrea Professional / Convocatòries

Beques 2006

Acte de lliurament

La jornada de celebració del lliurament de Beques 2006 va tenir lloc el dijous dia 26 d'octubre a la Sala d'Actes del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Granada. Van participar a l'acte l'arquitecte Patxi Mangado, jurat del concurs de Beques 2006, amb la conferència que portava per títol “Arquitectura con la mano izquierda” i l'arquitecte Emilio Tuñón, jurat del concurs de Beques 2007, amb la presentació del tema “Trabajar el límite”.

• Visualitza tota la galeria

Conferència jurat 2006

PATXI MANGADO

Nascut a Navarra l'any 1957, Francisco Mangado és arquitecte de l'Escola Superior d'Arquitectura de la Universitat de Navarra, on va desenvolupar la seva tasca com a professor des del 1982. En el camp de la docència, també ha estat professor convidat a la Graduate School of Design de la Universitat de Harvard. Igualment ha estat Eero Saarinen Visiting Professor of Architecture a l'Escola d'Arquitectura de la Universitat de Yale. Mangado és, a més, professor de Projectes en el Màster de Disseny Arquitectònic i professor extraordinari de Projectes a l'Escola d'Arquitectura de la Universitat de Navarra, i professor convidat a l'École Polytechnique Fédérale de Lausana. El juny de 2008 va promoure la Fundació Arquitectura y Sociedad, que treballa per afavorir la interacció entre l'arquitectura i altres disciplines de la creació, el pensament i l'economia. Paral.lelament a la seva activitat acadèmica i a la seva dedicació als programes de la Fundació, exerceix d'arquitecte des del seu estudi a Pamplona.

Gràcies a aquesta tasca professional ha rebut, entre altres, el Premi d'Arquitectura Andrea Palladio, el Thiene d'Arquitectura, el Premi Architécti, el Premi de la CEOE i el FAD, el Primer Premi en la XX edició dels Premis d'Urbanisme, Arquitectura i Obra Pública 2006, atorgats per l'Ajuntament de Madrid. A més, ha obtingut el Premi Saloni d'Arquitectura 2007, el Gran Premi Enor d'Arquitectura 2007, així com el Primer Premi d'Arquitectura del COAL 2007. El Pavelló d'España a l'Expo Saragossa 2008 ha aconseguit els següents guardons: el Primer Premi en la VII edició de Cerámica de Arquitectura ASCER en 2008; el 2009, el Primer Premi Construmat en Edificació; la Medalla d'Or "Giancarlo Ius", atorgada per la UIA, el Premi García Mercadal concedit pel Col·legi d'arquitectes d'Aragó (COA) i el Premi d'Arquitectura Espanyola pel Consell Superior dels Col·legis d'Arquitectes d'Espanya (CSCAE), així com el 2010 el Green Good Design pel Chicago Athenaeum. El Museu Arqueològic de Vitòria va rebre l'any 2010 el Premi Copper d'Arquitectura, el Primer Premi COAVN d'Arquitectura en la categoria d'Edificació Dotacional i l'International Architecture Award 2010. El Centre Municipal d'Exposicions de Congressos d'Àvila va obtenir l'International Architecture Awards en 2011.

El mes de desembre d'aquest mateix any, Francisco Mangado ha estat nomenat RIBA International Fellowship, reconeixement atorgat pel Real Institut d'Arquitectes Britànic (RIBA) a professionals no britànics per la seva particular contribució en l'àmbit de l'arquitectura.

Presentació tema 2007

MANSILLA + TUÑÓN

Emilio Tuñón Alvarez (1959) i Luis M. Mansilla (1959), fundadors de la cooperativa de pensaments CIRCO, són professores titulars del departament de projectes arquitectònics de l'Escola d'Arquitectura de Madrid i han estat professors a la Princeton University School of Architecture (2008-2010) i a la Harvard Graduate School of Design (2006). Han estat guardonats amb el premi Mies van der Rohe 2007, el Premi Nacional d'Arquitectura Espanyola 2003 i els Premis FAD 2001 i 2007.

Tema Concurs 2006

Tema: 'TRABAJAR EL LÍMITE’

El límit geogràfic en l'arquitectura és determinant. Vulguem o no, la seva existència marca una realitat inexorable de la qual el projecte difícilment pot escapar i a la qual tard o d'hora ha de donar resposta. No obstant això, assumit de manera intel·ligent, està en l'origen d'uns dels més atractius fragments d'arquitectura al llarg de la història.

Recorregut Arquitectònic

El recorregut arquitectònic per la ciutat de Granada es va realitzar dimecres dia 25 d'octubre de 2006. Es va comptar amb la col·laboració com guies d'Antonio Jiménez Torrecillas i Eduardo Jiménez Brasa, arquitectes titulats per l'Escola d'Arquitectura de Granada.
  • Visualitza tota la galeria