Cicles i Esdeveniments Col·leccions / Fons

European Identity - Fundació Mies van der Rohe

European Identity - Made in Europe és un conjunt de documentals desenvolupat per la Fundació Mies van der Rohe Barcelona, amb motiu del Premi d'Arquitectura Contemporània de la Unió Europea - Premi Mies van der Rohe.

Un total de 16 estudis d'arquitectura de diferents països europeus, que han participat en el Premi Mies en diferents edicions, com a nominats, finalistes, guanyadors o emergents; són entrevistats en aquests documentals. Tots ells expressen la seva visió particular d'Europa des de la seva ciutat i reflexionen sobre què és Europa, què ens caracteritza, què ens uneix i què ens diferencia.

Els documentals posen de manifest la diversitat de cultures, de llenguatges, d'expressions artístiques i arquitectòniques que es condensen en una extensió reduïda d'espai com és Europa. La cura de l'espai públic, el respecte entre cultures, el valor del que és local, la connexió amb l'existent i les capes d'història que es van posant a les ciutats són alguns dels temes contemplats per aquest elenc d'arquitectes.

Barcelona, Spain
Barozzi / Veiga