Ciclos e EventosEventos/Congresos

Ciclos Pla Estratègic Metropolità de Barcelona

Ciclo PEMB: Metrópole intelixente

Chamamos «intelixente» a unha visión da rexión metropolitana de Barcelona, o ámbito territorial do proceso Barcelona Mañá, que entende a intelixencia como a capacidade de activar, en favor do progreso común, os diferentes talentos contidos na diversidade de persoas e institucións que forman parte, coa cultura, en sentido amplo, como substrato que aglutina coñecemento, tecnoloxía e habilidades para crear saberes compartidos. En definitiva, unha metrópole vital e diversa que pon de relevo a cultura, a investigación e o uso técnico da tecnoloxía como eixes fundamentais para o seu desenvolvemento.

O obxectivo fundamental da xornada é situar os temas e o enfoque de cada un dos tres ámbitos nos que se desagregou para a temática da metrópole intelixente e establecer un debate sobre os retos identificados en cada ámbito a partir dun conxunto de preguntas-guía. A finalidade última do debate é dobre: verificar que se acadaron os retos clave (e se hai outros, identificalos) e comezar a aflorar misións e proxectos concretos que poden ser útiles para lograr os diferentes retos.

Os tres bloques temáticos ou ámbitos identificados para a metrópole intelixente son:

1. Innovación e procura.

Unha rexión metropolitana innovadora é un centro de xeración, intercambio de coñecemento e saber experto, así como de experimentación e ao mesmo tempo unha plataforma de novos produtos e servizos. Por outra banda, a metrópole debe ser capaz de innovar con intelixencia, priorizando accións clave para o desenvolvemento sostible. É necesario que a metrópole conte con mecanismos para impulsar proxectos e accións innovadores que estean enfocadas a buscar solucións eficaces aos grandes retos aos que se enfronta, como a protección da saúde das persoas, a emerxencia climática ou as desigualdades sociais. Hai que fortalecer, igualmente, as iniciativas encamiñadas a prover á cidadanía dos coñecementos e das competencias necesarios para participar nos procesos de innovación e gozar plenamente.

2. Humanismo tecnolóxico.

O humanismo tecnolóxico é por a tecnoloxía ao servizo das persoas para conseguir que a metrópole e as súas cidades sexan cada vez máis saudables e equitativas. Sen control democrático, os procesos de dixitalización poden converterse nun acelerador da vixilancia cidadá do uso que as grandes corporacións fan dos datos persoais que difundimos en Internet, moitas veces sen ser conscientes. O humanismo tecnolóxico é unha aposta democrática perante esta ameaza, xa que promove a reflexión sobre o papel do suxeito e os seus dereitos dixitais e actúa en defensa da súa liberdade na sociedade da Cuarta Revolución Industrial.

3. Cultura/s e coñecemento.

A cultura é o substrato e o eixe da identidade metropolitana, unha ferramenta que dota á cidadanía do espírito crítico preciso para construír unha metrópole máis xusta, máis solidaria e máis comprometida. Hai unha visión da cultura que a entende como a contemplación dun legado antigo e outra que a ve como unha recompilación de feitos interesantes e curiosos, mesmo como unha forma de lecer. A cultura son estas dúas cousas, aínda que tamén e quizais por enriba de todo unha experiencia de coñecemento que nos adentra nas tradicións do pasado que configuraron a nosa identidade e nos explica a razón de ser da sociedade, esclarecendo o noso pensamento e empoderándose deste xeito como cidadanía activa e perspicaz nun mundo en transformación onde as fronteiras entre arte, humanidades e ciencia están cada vez máis esvaecidas.

A visualización dos presentes audiviosuais en arquia/filmoteca é posible grazas á colaboración e autorización do Pla Estratègic Metropolità de Barcelona.

Cultura metropolitana
[Debate Jornada Territorial. Cicle Metròpoli Intel·ligent. Taula 3]
Cultura/es i coneixement
[Debate Jornada Inicial. Cicle Metròpoli Intel·ligent. Taula 3]
Humanisme tecnològic
[Debate Jornada Inicial. Cicle Metròpoli Intel·ligent. Taula 2]
Humanisme tecnològic
[Debate Jornada Territorial. Cicle Metròpoli Intel·ligent. Taula 2]
Innovació i recerca
[Debate Jornada Inicial. Cicle Metròpoli Intel·ligent. Taula 1]
Innovació i recerca
[Debate Jornada Territorial. Cicle Metròpoli Intel·ligent. Taula 1]
Què voldrà dir viure en una Metròpoli Intel·ligent l’any 2030?
[Diàlegs del futur amb Deba-t.org. Jornada inicial Cicle de la Metròpoli Intel·ligent]