Ciclos e eventos  Eventos / Congresos

V Congreso Internacional de Arquitectura 2018: Menos arquitectura, más ciudad

PAMPLONA, PALACIO BALUARTE | 13 E 14 DE XUÑO DE 2018

Os catro congresos internacionais realizados pola Fundación Arquitectura y Sociedad e que tiveron por lemas "Más por menos" (2010), "Lo común" (2012), "Arquitectura necesaria" (2014) e "Cambio de clima" (2016), xuntaron no Baluarte de Pamplona a máis de medio centenar de arquitectos, historiadores e críticos procedentes dos cinco continentes, co fin de promover o vínculo entre a arquitectura e o ámbito social, o desenvolvemento sostible e o uso racional dos recursos e materiais enerxéticos. Coa participación de grandes figuras da disciplina, entre as que se atopan dez premios Pritzker, xunto con arquitectos emerxentes e destacados representantes do mundo académico, os congresos propuxeron afrontar a crise a través da austeridade e a solidariedade. O primeiro inaugurouse polos aínda príncipes Felipe e Letizia, e o cuarto cando xa eran monarcas.

A arquitectura e os arquitectos foron os protagonistas nos catro congresos que se celebraron ata agora. Co quinto comeza un novo ciclo, que se centra na cidade, de aí o título "Menos arquitectura, más ciudad". A sesión inaugural realizarana escritores que examinarán a cidade como ámbito de liberdade, mentres introducen os dilemas do goberno municipal, que centran a segunda sesión, que se encomenda a alcaldes de grandes cidades. Este primeiro día pecha cunha sesión que enfrontará as visións urbanas dun fotógrafo e un arquitecto.

O segundo día do congreso abrirá cunha sesión onde arquitectas no exercicio presentarán a súa obra dende unha óptica urbana, para seguir con personalidades destacadas da teoría e a crítica que no seu traballo prestaron atención á ecoloxía política da cidade. O evento pechará cunha reflexión sobre a mobilidade sustentable e o futuro da cidade, que abordarán protagonistas da transformación urbana contemporánea.

[ Escrito de Luis Fernández-Galiano ]

A visualización do presente contido audiovisual en arquia/filmoteca é posible grazas á colaboración e autorización da Fundación Arquitectura y Sociedad

Menos Arquitectura, más Ciudad.
Inauguración oficial
Prodigios urbanos
Diálogo Eduardo Mendoza / Leonardo Padura
El gobierno de las ciudades